باقری گفت: موفقیت در طرح محدودیت های هوشمند پیشگیری و مقابله با کرونا نیازمند همکاری همه گروه های مختلف جامعه است.

همکاری آحاد جامعه برای موفقیت در طرح محدودیت های کرونایی ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی باقری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان به ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت های هوشمند اشاره کرد و گفت: موفقیت طرح محدودیت های هوشمند پیشگیری و مقابله با کرونا نیازمند همکاری همه گروه های مختلف جامعه است.

 

مدیرگروه بیماری واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که هر بیمار کووید 19 می تواند سه نفر دیگر را در حالت عادی بدون در نظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک مبتلا کند.

 

باقری بیان کرد: شیب شیوع ویروس کرونا تصاعدی است و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی ظرفیت بیمارستان های استان از بیماران کرونایی پر خواهد شد و افزایش مرگ و میر براثر کرونا را شاهد خواهیم بود.

 

وی گفت: هدف از اجرای این طرح این است که بتوانیم ضریب انتقال ویروس کرونا را از سه به یک یا کمتر از یک برسانیم و اگر بتوانیم فاصله گذاری ها را با همت بیشتری انجام دهیم می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و زنجیره انتقال ویروس کرونا را بشکنیم.

 

مدیرگروه بیماری واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: استفاده از ماسکN95 برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند توصیه نمی شود چرا که فیلتر این ماسک باعث می شود که ویروس از طریق مجاری تنفسی به بیرون هدایت شود و در صورت ارتباط با فرد دیگر می تواند سلامت آن را به خطر بیندازد.

 

باقری یادآور شد: بهترین ماسک برای عموم جامعه ماسک های سه لایه و همچنین ماسک های پارچه ای است و کسانی که از ماسک های سه لایه استفاده می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که این ماسک ها برای چند ساعت قابل استفاده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار