طبیبی گفت: با توجه به شرایط اعمال محدودیت های هوشمند مقابله و پیشگیری از کرونا ۳۳ تا ۴۵ درصد تردد در مرکز گلستان کاهش یافته است.

کاهش بیش از ۳۳ درصدی تردد خودرو در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمد طیبی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در مرکز استان و شهرهای استان وضعیت ترافیکی عادی و روان است و با توجه به شرایط اعمال محدودیت های هوشمند مقابله و پیشگیری از کرونا 33 تا 45 درصد کاهش تردد در مرکز استان شاهد هستیم.

 

رئیس اداره عملیات پلس راه گلستان با بیان اینکه رانندگان در طرح محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا همکاری خوبی داشتند، ادامه داد: در مرکز استان در تمامی خیابان ها ترافیک روانی را شاهد هستیم و گره ترافیکی در امروز گزارش نشده است.

 

طیبی تاکید کرد: در فصل زمستان قرار داریم و رانندگان درخواست داریم جانب احتیاط را رعایت کنند و در  فصل سرد سال کنترل سلامت خودرو قبل از رانندگی، بررسی شرایط برف پاک کن و رادیاتور را در دستور کار قرار دهند.

 

وی داشتن تجهیزات ایمنی را در خودرو ضرورت دانست و گفت: رانندگان از سلامت ضدیخ رادیاتور اطمینان حاصل کنند و برای این منظور می توانند به مدت هفت ساعت مقداری از آب رادیاتور را در فریزر نگهداری کنند و در صورت یخ زندگی باید نسبت به استفاده از ضدیخ تازه اقدام کنند.

 

رئیس اداره عملیات پلس راه گلستان تاکید کرد: در فصل زمستان از سالم بودن  بخاری خودرو اطمینان حاصل کنند و در باطری نیز در فصل سرد به جای آب مقطر از آب اسید استفاده کنند تا قدرت باطری افزایش یابد.

 

طیبی به یخ زدگی شیشه خودرو در پارکینگ های غیرمسقف در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از این موضوع می توانند رانندگان از مقوا یا کارت بر روی شیشه استفاده کنند.

 

وی گفت: تست سیستم گرمایش خودرو و شیشه عقب، داشتن لاستیک های مناسب که در کنترل خودرو کمک می کند، تنظیم مناسب باد لاستیک ها، بررسی سیستم ترمز و روشناسی و داشتن جیره زمستانی و لباس خشک و چراغ قوه از دیگر موضوعاتی است که رانندگان باید در فصل سرد سال به آن اهتمام داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار