رییس شورای حل اختلاف استان گلستان از ایجاد صلح و سازش در ۷۷ درصد پرونده‌های شعب صلحی شورای حل اختلاف در زندان خبر داد.

ایجاد صلح و سازش در ۷۷ درصد پرونده‌های شعب صلحی شورای حل اختلاف در استان گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد جعفری، رییس شورای حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از ایجاد صلح و سازش در ۷۷ درصد پرونده‌های شعب صلحی شورای حل اختلاف در زندان خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای امسال با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان گلستانی‌ها در ۸۵۳ پرونده از حق خود گذشتند و بخشش کردند.

جعفری با اشاره به ثبت یک هزار و ۱۰۰ پرونده در شعب ویژه صلحی زندان‌های گرگان و گنبد در هشت ماهه امسال افزود: ۷۷ درصد این پرونده‌ها با گذشت شاکیان مختومه شد.

جعفری گفت: در این هشت ماه با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف، خیرین، بزرگان و ریش سفیدان ۳۰۰ نفر که در آستانه ورود به زندان یا در زندان بودند به آغوش خانواده هایشان بازگردانده شدند.
 
معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان گفت: جرایم غیرعمد، دیون مالی و مسائل خانوادگی موضوع بیشتر پرونده‌های است که این افراد در آن‌ها درگیر بودند.

شعب صلحی شورای حل اختلاف زندان، هفت سال پیش با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به منظور تلاش برای گرفتن رضایت در پرونده‌های جراپم مالی غیرعمد و پرونده‌های قتلی که بدون طرح و نقشه قبلی و ناتوانی در کنترل خشم اتفاق افتاده تشکیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار