معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از تخصیص و توزیع ٣٠٠ میلیارد تومان سرانه دانش آموزی تاکنون به مدارس سراسر کشور خبر داد.

توزیع ٣٠٠ میلیارد تومان از سرانه دانش آموزی در مدارس کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه این وزارتخانه برای رسیدگی به سرانه دانش آموزی مناطق محروم اظهار کرد: با شروع سال ۱۳۹۹ در زیست بوم جدید ناشی از بیماری کرونا قرار گرفتیم و آماده سازی مدارس از نظر بهداشت و ایمنی دانش آموزان در اولویت اول قرار گرفت.

او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تاکنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سرانه را در مدارس مختلف سراسرکشور توزیع کردیم که عمدتاً با رعایت مواردی همچون تامین ملزومات بهداشتی و بهداشت محیط برای دانش آموزان همراه بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا این رویکرد را طی سال ١۴٠٠ هم دنبال کنیم، گفت: در اولویت‌های آموزش و پرورش رسیدگی به مناطق محروم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

الهیار ترکمن بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است تا در مدارسی که می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری پذیرای دانش‌آموزان باشند، در صورت تایید این تصمیم اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای بهداشت دانش‌آموزان هم اعتبار جداگانه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: امیدواریم که این ردیف به تصویب مجلس برسد یا آنکه تقویت اعتبار در مجلس شورای اسلامی رقم بخورد تا در سال آینده از بابت محیط امن و بهداشتی که همه اصول رعایت شده باشد، نگران نباشیم و ملزوملت تامین و فراهم شده باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار