مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از نیاز ۵۰ میلیارد تومانی برای بازنگری در ساخت و ساز‌های روستایی خبر داد.

نیاز ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت و ساز‌های مناسب در روستا‌های گلستان / بهره برداری از ۳ هزار مسکن محرومین دهه فجر امسال
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محمد حسینی مدیر کل بنیاد مسکن گلستان در نشست خبری گفت: یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد برای سال آینده، زمینه سازی برای مهاجرت معکوس (از شهر‌ها به روستاها) است.

او افزود: در ۷۲ درصد از روستا‌های استان طرح هادی روستایی شروع شده است که میانگین کشوری ۵۲ درصد است و در سال ۹۸ بیش از ۹۰۰ پروژه طرح هادی با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان آغاز شد.

او ادامه داد: برای اجرای طرح‌های هادی روستایی، در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که برای اجرا در ۳۹۲ روستاست.
 
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین گفت: تا ابتدای امسال ۷۵ هزار واحد مسکونی روستایی در استان بهسازی شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح خانه دار شدن خانوار‌های داری ۲ معلول گفت: در برنامه داریم که ۲۰۰ خانواده دارای دو عضو معلول و ایتام تا پایان سال خانه دار شوند.

او افزود: ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین که دهه فجر پارسال کلنگ زنی شد هم در دهه فجر ۹۹ با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار