مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: اسناد مالکیت خانه‌های ساخته در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان که متعلق به بنیاد علوی است تا ۲ سال آینده برای اشخاص و متقاضیان واجد شرایط صادر می شود.

خانه‌های متعلق به بنیاد علوی در گلستان سنددار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هماهنگی لازم بین اداره کل با بنیاد مستضعفان و ثبت اسناد و املاک برای شتاب بخشیدن در صدور سندهای مالکیت خانه به متقاضیان درگیر صورت گرفته و عملیات اجرایی آن نیز تا چند روز آینده آغاز می شود.

به گفته وی برای تسریع در روند تعیین تکلیف و صدور سند مالکیت برای این خانه ها، ۱۰۰ گروه ارزیاب ، نقشه خانه ها را با مشارکت و همکاری متقاضیان تهیه کرده و پرونده ها را بلافاصله به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ها ارسال خواهند کرد.

وی پیش بینی کرد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر از خدمات این طرح در استان بهره‌مند شوند.

حسینی بیان کرد: تثبیت مالکیت خانه های روستاییان، استفاده از اسناد به عنوان وثیقه در استفاده از تسهیلات بانکی، ممانعت از نزاع و تخلفات ملکی، محرومیت زدایی و کمک به جهش تولید و ممانعت از مهاجرت به شهرها از جمله مزایای مهم برخورداری از اجرای طرح صدور سند مالکیت واحد مسکونی در زمین های بنیاد علوی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان است.

از سال های قبل هم طرح صدور سند مالکیت برای خانه های ساخته شده در مناطق متعلق به بنیاد علوی در استان گلستان به اجرا در آمده بود که گستره و شتاب آن زیاد نبود.

گلستان ۹۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و ۴۶.۶ درصد از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان در روستاها زندگی می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار