میراث سازنده و شخصیت حضرت مسیح(ع) از منظر اسلام توسط محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در رسانه‌ها و شبکه‌های خبری آنلاین اوگاندا تشریح شد.

شخصیت حضرت عیسی مسیح(ع) از منظر اسلام تشریح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالروز تولد حضرت عیسی(ع)، رسانه‌ها و شبکه‌های خبری آنلاین اوگاندا به منظور معرفی میراث سازنده و شخصیت حضرت مسیح(ع) از منظر اسلام با محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا مصاحبه کردند. 

قزلسفلی در سخنان خود، ضمن عرض تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) به دولت و ملت اوگاندا اظهار کرد: نام مبارک این پیامبر الهی به عنوان یکی از پیامبران اولوالعزم بیست و پنج بار در قرآن کریم ذکر شده است.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا انتشار برخی از پندهای این پیامبر اولوالعزم الهی گفت: سخن حضرت عیسی (ع) که فرموده‌اند: با کسی همنشین باشید که دیدار او خدا را به یاد شما بیاورد، گفتار او بر آگاهی انسان بیافزاید، عمل او هر انسان را به آخریت علاقه‌مند کند». این پیام را دارد که با کسانی که موجب ترک یاد خدا می‌شود با بندگان راستین خدا می‌جنگند، موجب جهل و غفلت می‌شود و باعث فراموشی آخرت می‌گردند، همنشینی و همکاری نداشته باشید.

قزلسفلی به تشریح پیام‌ها و اهداف این سخن سازنده حضرت عیسی(ع) به نقل از امام سجاد(ع) که فرموده‌اند: «دنیا مانند پل است پس از آن بگذرید»، پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن و سرور در ایام کریسمس و با توجه به اهداف رسالت انبیاء الهی گفت: حضرت عیسی(ع) وقتی که ببیند همه انسان‌ها در راستای تحقق اهداف آن حضرت حرکت کرده و به یکدیگر احترام قائل می‌شوند برای استقرار عدالت تلاش می‌کنند از حقوق مستضعفین دفاع می‌شود به ارزش‌های انسانی مطلوب خالق منان توجه می‌شود با ظالم مبارزه و از مظلوم حمایت می‌شود و ... خوشحال شده و از پیروان خود راضی خواهد شد.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با بیان اینکه اصول ادیان آسمانی یکی بوده و همه پیامبران دارای رسالت مشترک است، به نقل از امام خمینی(ره) گفت: اگر تمام انبیای عظام جمع بشوند در یک شهری و در یک کشوری هیچگاه باهم اختلاف نمی‌کنند، لذا پیروان ادیان الهی نیز با تزکیه نفس و با بکار بردن علم و حکمت و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها و گفت‌وگو بین خود اهداف پیامبران زودتر و سریع تر تحقق خواهند یافت.

وی در ادامه سخنانش، با بیان اینکه حضرت محمد(ص) کامل ترین و جامع ترین پیامبر خداوند متعال به  عنوان خاتم الانبیاء است، به برخی از معجزات حضرت عیسی(ع) پرداخت.

قزلسفلی در ادامه با بیان اینکه حضرت عیسی(ع) در زمان ظهور حضرت مهدی موعود(عج) از آسمان نزول خواهد کرد به توضیح برخی مشترکات اسلام ناب و مسیحیت از جمله اصل انتظار و اعتقاد به منجی موعود(عج) پرداخت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار