باکمن در میهمانی شب ژانویه 2015 سناتورهای آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های این کشور از اوباما خواسته بود تا در تعطیلات کریسمس سال جاری به ایران حمله نظامی کند.

سناتور محافظه‌کاری که مذاکرات هسته‌ای را مقدمه ظهور می‌داند +تصاویر

به گزارش گلستان24،  میشل باکمن سه دوره عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینسوتا بوده و پیش از شروع به کار در کنگره، یکی از اعضای دفتر سناتور مینسوتا بود. وی در ششم آپریل سال 1956 (17 فروردین سال 1335) در واترلو متولد شد.

وی پیش از ورود به دنیای سیاست یک وکیل مالیاتی ساده بود. اکنون اما ارتباط نزدیکی با جنبش تی‌پارتی و فعالان اجتماعی راست‌گرا دارد. او جنبش تی‌پارتی یا همان جنبش اعتراض چای که یک جنبش سیاسی اعتراضی علیه مالیات‌ و اساسا علیه دموکرات‌ها است را با حمایت راست‌گراها راه‌اندازی کرد. در ماه می سال 2013، تصمیم به بازنشستگی از کنگره گرفت و دیگر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2014 شرکت نکرد. دلیل این مسأله هم شکست‌های متعددی بوده است که در طول دوران حیات سیاسی خود خورده است. نگاهی به زندگی سیاسی وی نشان می‌دهد که او همواره مغلوب تندروی‌ها و افراط‌گری‌هایش بوده است.

 

 مذاکرات هسته‌ای را مقدمه ظهور

باکمن جنبش اعتراضی «تی پارتی» را تنها برای رسیدن به شهرت در انتخابات الکترال سال 2010 به راه انداخت و هنگامی که باراک اوباما به ریاست جمهوری رسید، پاسخ تمام تلاش‌های سیاسی خود را با ناکامی گرفت.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

باکمن در تابستان سال 2012 به همراه 4 نفر دیگر از اعضای جمهوری‌خواه کنگره، نامه‌ای را به چندین آژانس فدرال نوشت مبنی بر اینکه ممکن است گروههایی از اخوان‌المسلمین به دولت آمریکا نفوذ کنند. فرانک گافنی یکی از امضاکنندگان این نامه بود. همچنین مرکز سیاست امنیتی آمریکا که یک مرکز نومحافظه‌کار تندرو است نیز از پشتیبانان این نامه بود. امضاکنندگان در این نامه از آژانس‌ها خواسته بودند تا «تحقیقاتی وسیع توسط سازمان اطلاعات آمریکا برای تعیین اینکه کدام گروه اخوان‌المسلمین ممکن است عملیات نفوذی در خاک آمریکا انجام دهد و کدام انجمن‌ها مشکوک به این کار هستند انجام گیرد» و گروه محققین تعیین کنند که این گروه‌ها را چگونه می‌توان متلاشی کرد. در کنار بازتاب مطالبه گافنی و یارانش، باکمن به شکلی ویژه، انگشت اتهام بسوی هما عابدین مسلمان آمریکایی هندی تبار و از قضا دستیار هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه، به خاطر آشنایی و ارتباط‌هایی با اخوان‌المسلمین نشانه گرفته شد.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

هما عابدین، دستیار مسلمان و هندی‌الاصل هیلاری کلینتون، وزیر وقت امور خارجه آمریکا

بسیاری از سیاست‌مداران واشنگتن، مانند برخی از افراد برجسته جمهوری‌خواه، اظهارات باکمن را رد و یا محکوم کردند. حتی سناتور جمهوری‌خواه تندرویی مانند جان‌مک‌کین هم که یک سناتور ضد اسلام و ضد ایران است نیز حمله باکمن به هما عابدین را بی‌منطق، بی‌اساس و بر مبنای توهم خواند و خواستار توقف آن شد. حتی تعدادی از اعضای کمیته اطلاعاتی خود باکمن نیز خودشان را از این نامه‌نگاری‌ها و تندروی‌ها جدا کردند؛ افرادی مانند رئیس جمهوری‌خواهان، مایک راجرز از ایالت میشیگان. حتی سخن‌گوی جمهوری‌خواهان جان بونر تفکرات باکمن را خطرناک دانست.

میشل باخمن //  جهت ملاحظه
جان بونر

با این حال عده‌ای هم بودند که از این اقدام باکمن به طور ضمنی دفاع کردند. البته ناگفته نماند که این عده هم در تایید این رفتارهای باکمن محتاطانه سخن گفتند. به طور مثال، رهبر حزب اکثریت، اریک کانتور، از اینکه بگوید باکمن واقعا نگران امنیت ملی آمریکا است طفره رفت. همچنین افرادی مانند میت رامنی جانشین جان بولتون، و کاندیدای شکست‌خورده حزب جمهوری‌خواه نیوت گینگریچ این اقدام خانم میشل باکمن را یک اشتباه سهوی دانستند. جان بولتون در این باره پرسیده بود «چه چیزی باعث بروز چنین اشتباهی شده است؟». گینگریچ نیز در واکنش به چنین نامه‌ای گفته بود «این چه ترس بدی است که این‌ها در حال پخش کردن آن هستند؟».

چنین اتهامی نسبتا کوچک به نظر می‌رسید اما خشم زیادی را در مصر علیه وزیر خارجه هیلاری کلینتون، به راه انداخت. نیویورک تایمز در این‌باره گزارش داد که معترضان، باکمن و دیگر محافظه‌کاران آمریکا را مقصر می‌دانند و به شکلی واضح معتقدند که آمریکا به رای آوردن اخوان‌المسلمین در مصر کمک کرده است. سفارت آمریکا در مصر مصرانه این ادعا را تکذیب کرد اما در هر حال، یکی از افراد نافذ اخوان‌المسلمین مصر با طعنه در این باره گفت که بدون اجازه آمریکا «اخوان‌المسلمین هرگز نمی‌توانست به دستگاه حکومتی مصر نفوذ کند».

در نشست سالانه «Values Voter» که توسط محافظه‌کاران برای تعیین مسئولین درون‌حزبی انجام می‌شود، باخمن هنگامی که برای صحبت درباره جنگ علیه اسلام دعوت شده بود، دوباره سخنان خود را مطرح کرد و ادعا کرد که همین مسائل مطروحه توسط وی ریشه‌های شکل‌گیری گروه‌های تندروی اسلامی مانند داعش است. بازتاب نظرات برخی از نومحافظه‌کاران تندرو مانند فرانک گافنی و دانیل پایپس که اوباما را به خاطر گفتن جمله «داعش مسلمان نیست» سرزنش کرده بودند بسیار زیاد بود. و در ادامه آن باکمن در کنفرانس مزبور گفته بود: «بله آقای رئیس‌جمهور مسئله درباره اسلام است و من معتقدم اگر شما یک شیطانی به این بزرگی داشته باشید، آن را جدی خواهید گرفت. و همانطور که گفتید با آن‌ها خواهید جنگید، داعش گفته است که با آمریکا خواهد جنگید».

کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2012

میشل باکمن در ژولای سال 2011 هنگامی که از خانه کودکی‌اش در واترلو در لووا دیدن می‌کرد، نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 از سوی جمهوری‌خواهان را اعلام کرد و گفت: «به دنبال ریاست‌جمهوری هستم نه برای غرور و تکبر بلکه برای اینکه آمریکا اکنون در زمانی بحرانی به سر می‌برد. معتقدم که اگر می‌خواهیم از آینده‌مان دفاع کنیم و آن را امن کنیم باید انتخابی بزرگ کنیم». اوایل ژانویه 2012 وی بعد از برپایی یک کمپین بسیار ضعیف که البته توسط عادات خانم باکمن در تکرار اشتباهی وقایع تاریخی ضعیف‌تر هم شده بود، اعلام کرد که کاندیداتوری خود را تعلیق خواهد کرد.

یکی از جنبه‌های کلیدی کمپین انتخاباتی میشل باکمن، مباحث سیاست خارجی بود. وب‌سایت کمپین انتخاباتی وی لیست نکات محافظه‌کارانه خود برای سیاست خارجی آمریکا را اینگونه‌ عنوان کرد: از بین بردن جایزه صلح نوبل اوباما و متحدان نزدیک و خائن او؛ به راه‌انداختن جنگ با ایران؛ به صدا در آوردن آژیر جنگ با تروریسم؛ و پشتیبانی شدید مذهبی از اسرائیل. این وب‌سایت همچنین عنوان کرده بود که «ما اکنون رئیس‌جمهوری داریم که به دوست خوب ما اسرائیل می‌گوید: تو باید حق دفاع از مرزهایت را برای آرام کردن نیروهایی که می‌خواهند تو هرگز وجود نداشته باشی، رها کنی».

میشل باکمن در طول دوره برپایی کمپین انتخاباتی‌اش بارها مسائل منطقه ایران را در سخنرانی‌هایش بررسی کرد. او بارها ایران را به عدم احترام به حضور آمریکا در منطقه متهم کرد، و متعهد شده بود در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری که هر اقدامی را انجام خواهد داد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد.

میشل باخمن //  در حال ویرایش
تصویری که باکمن اخیرا در صفحه فیس‌بوکش راه‌اندازی کرده و در واکنش به فروش سامانه دفاعی روسی اس300 به ایران نوشته است: نتیجه آشکار حماقت خطرناک اوباما، هدیه شدن اقتصاد قوی‌تر و مسیر رسیدن به بمب اتم به ایران است.
 

حرکت اوباما در مسیر ظهور مهدی(ع) مسلمانان!

پایگاه خبری اخبار مسیحیت (christianpost.com) در خبری با عنوان "میشل باکمن می‌گوید بازگشت قریب‌الوقوع عیسی نزدیک است و مذاکرات هسته‌ای اوباما با ایران، طرفداری از جهاد اسلامی است" در تاریخ 16 آوریل 2015 (27 فروردین 94) می‌نویسد:

خانم میشل باکمن نماینده پیشین کنگره و نامزد جمهوری‌خواه، رییس‌جمهور اوباما را متهم کرده است که وی "طرفدار اهداف جهاد اسلامی" بوده و در حال زمینه‌سازی برای "امام غائب" و ظهور او در آخرالزمان است.

وی با حضور در برنامه رادیویی "درک آخرالزمان"، سیاست خارجی رییس جمهور را همگام با افراط‌گرایان اسلامی دانست که هدف نهایی ایشان، فراهم آوردن دوران پایان جهان و هموار کردن راه برای منجی اسلامی است.

باکمن با اشاره به استناد اوباما به گفته {literal}{{/literal}آیه الله{literal}}{/literal} علی خامنه‌‌ای در مورد عدم پذیرش سلاح هسته‌ای در اسلام، این گفته را "افسانه" دانسته و معتقد است یا اوباما "از کتاب مقدس مسلمانان هیچ نمی‌داند" و یا در تلاش است به دروغ‌گویی‌های خود به مردم آمریکا ادامه دهد. وی همچنین به گفته حسن روحانی رییس جمهور ایران اشاره می‌کند که دیپلماسی ایران با آمریکا را با تعبیر "جهاد فعال" عنوان کرده است.

درخواست حمله به ایران

 

اواخر سال 2013 نشریه «گلوب ‌اند میل» چاپ کانادا با انتشار گزارشی فاش کرد: «در جلسه‌ای خصوصی که هفته گذشته در ساختمان کنگره برگزار شد، میشل باکمن سناتور جمهوری‌خواه که پیش از این در رقابت‌های [داخلی] حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی پست ریاست جمهوری آمریکا نیز شرکت داشت، خواستار آگاهی از تمام جزئیات در مورد هرگونه مذاکره میان ایران و آمریکا از سوی «والِری گرِت» مشاور کاخ سفید شده است

در تمام طول مدتی که وی به عنوان سناتور مشغول به کار بوده است همواره موضع مخالف با ایران داشته و سعی کرده است تا روند پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 را به تعطیلی بکشاند.

یکی دیگر از اقدامات ضد ایرانی و تندروانه میشل باکمن تشویق اوباما به حمله به ایران در ژانویه سال جاری بوده است. طبق آنچه که رسانه‌های آمریکایی در این‌باره منتشر کردند، باکمن در میهمانی شب ژانویه سناتورهای آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های این کشور از اوباما خواسته بود تا در تعطیلات کریسمس سال جاری به ایران حمله نظامی کند.

میشل باخمن //  در حال ویرایش

هنگامی که اوباما استفاده از مرزهای سال 1967 سرزمین‌های اشغالی را مبنای توافق‌نامه صلح آتی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها قرار داد باکمن تبلیغاتی را به راه انداخت که در آن باراک اوباما را خائن به اسرائیل معرفی کرده بود و در آن آمده بود: «این یکی دیگر از مثال‌هایی است که نشان می‌دهد اوباما سیاست سرزنش اسرائیل را در پیش گرفته است». این تبلیغات و سخنرانی میشل باکمن چنان سر و صدایی برپا کرد که وبلاگ نویس ضداسلام تندرویی چون پاملا جلر این تبلیغات میشل باکمن را «بزرگترین سخنرانی یک آمریکایی درباره اسرائیل عنوان کرد».

پشتیبانی مذهبی باکمن از اسرائیل از جهان‌بینی مسیحی محافظه‌کارانه وی مشتق شده است. همانطور که توسط روزنامه ایندیپندنت گزارش شده بود، در یکی از نشست‌های ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در فوریه 2010 در لس‌آنجلس، باکمن اصول پشتیبانی‌اش از اسرائیل را این‌گونه شرح داده بود: «من در قلب و ذهنم متقاعد شده‌ام که اگر آمریکا در ماندن کنار اسرائیل شکست بخورد، پایان آمریکا رقم خواهد خورد... ما باید نشان دهیم که به شکلی همیشگی و تا ابد به هم گره خورده‌ایم؛ به دلیل رابطه نزدیکی که داریم، اسرائیل برای ما ملتی مقدس است؛ و اگر ما اسرائیل را تکذیب یا رد کنیم دشمنانی هستند که وارد بازی خواهند شد. شوهر من و من هر دو مسیحی هستیم و قویا آیات تورات را باور داریم و بسیار عمیق باور داریم که ملت‌ها نیز به فهم مقدسی که ما از اسرائیل داریم رسیده‌اند. این یک اصل زیبا و قوی در زندگی ما است».

جفری گلدبرگ، روزنامه‌نگار جنگ‌طلب و طرفدار اسرائیل می‌نویسد: «باکمن، مبنای سیاست خارجی خود را بر اساس دفاع تمام عیار و بی‌عیب و نقص از اسرائیل برپا کرده است. وی این کار را نه به خاطر یک متحد استراتژیک بودن اسرائیل یا به خاطر دموکراسی، بلکه فقط به این دلیل که تورات و انجیل بیان کرده‌اند که خدا خائنان به اسرائیل را لعنت کرده است».

وی مانند رقیب قبلی‌اش در میان جمهوری‌خواهان یعنی هرمن کین، در طول برگزاری کمپین انتخاباتی، کمبود سیاست‌های درست در مسائل روز جهانی را مورد انتقاد قرار داده بود. یکی از تحلیل‌گران لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد: «رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه بارها گفته‌اند که توسط دعاها و مناجات‌هایی که باکمن در سخنرانی‌هایش به کار می‌برد به سمت حمایت از کمپین انتخاباتی وی کشیده شده‌اند». «با این حال آنچه که باکمن می‌گوید همچنان در اغلب اوقات غلط، گمراه‌کننده یا به شکل وحشتناکی نادرست است». برای مثال در نوامبر سال 2010 اشتباها ادعا کرد که ایران یک قدرت هسته‌ای در جهان است و گفت : «می‌دانیم که ایرانی‌ها توان هسته‌ای دارند» و این کشور «برای تمام ملل دنیا یک خطر بزرگ است».

صرف نظر از گرایشات جنگ‌طلبانه وی، باکمن با مداخلات دولت اوباما در لیبی مخالف بود و در آپریل سال 2011 این اقدام اوباما را احمقانه خواند و افزود: «تنها گزارشی که در دست داریم می‌گوید که اعضای القاعده و حزب الله در شمال آفریقا به مخالفت با نیروهای ما پرداخته‌اند». در یکم می همان سال، باکمن یک اشتباه بزرگ دیگر کرد و برای ضایع کردن اوباما در مصاحبه با فاکس نیوز به کریس والاس گفت: «اوباما گفته است که می‌خواهد به خاطر اهداف بشر دوستانه کاندیدا شده است و ما شنیده‌ایم که فقط در طول یک شب، از 10 تا 30 هزار نفر توسط حملات هوایی آمریکا کشته شده‌اند». استناد این سخنان وی به اظهارات سفیر آمریکا در لیبی، جنی کرتز بود که گفته بود بین 10 هزار تا 30 هزار لیبیایی در درگیری‌های بین قبایل ضد قذافی و نیروهای لیبیایی کشته شده‌اند!.

میشل باخمن //  در حال ویرایش
مجله نیشن، در واکنش به دروغی که باکمن درباره درآمدهای مالی‌اش گفته بود این تصویر را عنوان «دروغ‌های بزرگ بی‌انتها» روی جلد خود منتشر کرد

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008، باکمن در ابتدا موفق شد تا نوعی شهرت عام در آمریکا را به دست آورد. با شروع مبارزات انتخاباتی، وی به دنبال آن بود تا بگوید یک گروه ضد آمریکایی در کنگره فعال هستند و باراک اوباما نوعی جهان‌بینی ضد آمریکایی دارد. باکمن در این باره می‌گوید: «آنچه که مایلم بگویم این است که اخبار رسانه‌ها باید به نفوذ این عده توجه کنند و به این مسأله نگاهی بیاندازند. آرزو دارم که این کار را بکنند. آرزو دارم که رسانه‌های آمریکایی نگاهی خوب و کامل به دیدگاه اعضای کنگره داشته باشند و طرفداران آمریکا و ضد آمریکایی‌ها را بیابند». باکمن درباره نوع نگاه اوباما به آمریکا با توجه به ائتلاف باراک اوباما با جرمیا رایت و بیل آیرز می‌گوید: «این حسی نیست که اکثر آمریکایی‌ها به کشورشان دارند. بیشتر آمریکایی‌ها شیفته و مفتون آمریکا هستند و به شدت علاقمندند تا رئیس جمهوری داشته باشند که احساسات ضد آمریکایی نداشته باشد».

 


منابع:

Brian Bakst, "Rep. Michelle Bachmann Says She Won't Run for Re-Election," ABC, May 29, 2013, http://6abc.com/archive [1]/9119569/.

 

[2] Eli Clifton, "Bachmann: Muslim Brotherhood Has 'Penetrated' The U.S. Government," Think Progress, June 22, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/06/22/504937/bachmann-muslim-brotherhood-penetration/.

 

[3] Robert Dreyfuss, "Michele Bachmann's McCarthyite Witch Hunt Against Muslims, 'Sharia Law,'" The Nation, July 23, 2012, http://www.thenation.com/blog/169001/michele-bachmanns-mccarthyite-witchhunt-against-muslims-sharia-law#.

 

[4] Robert Dreyfuss, "Michele Bachmann's McCarthyite Witch Hunt Against Muslims, 'Sharia Law,'" The Nation, July 23, 2012, http://www.thenation.com/blog/169001/michele-bachmanns-mccarthyite-witchhunt-against-muslims-sharia-law#.

 

[5] Ben Armbruster, "House Intel Committee Members Speak Out Against Bachmann's Anti-Muslim Allegations," Think Progress, July 25, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/07/25/583201/house-intel-committee-bachmann/.

 

[6] Igor Volsky, "Boehner Blasts Bachmann, Says Her Unfounded Accusations Are 'Pretty Dangerous,'" Think Progress, July 19, 2012,http://thinkprogress.org/politics/2012/07/19/548671/boehner-blasts-bachmann-says-her-unfounded-accusations-are-pretty-dangerous/.

 

[7] Ali Gharib, "House GOP Leader Defends Bachmann's Witch Hunt: 'Her Concern Was About The Security Of The Country,'" Think Progress, July 27, 2012, http://thinkprogress.org/security/2012/07/27/594621/cantor-bachmann-concern-security/

 

[8] Ben Armbruster, "Romney Adviser Bolton Backs Bachmann's Anti-Muslim Witch Hunt," Think Progress, July 24, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/07/24/579621/bolton-bachmann-muslim-brotherhood/.

 

[9] Igor Volsky, "Gingrich Defends Bachmann's Attack On Top Clinton Aide," Think Progress, July 24, 2012,http://thinkprogress.org/security/2012/07/24/572601/gingrich-defends-bachmanns-attack-on-top-clinton-aide/.

 

[10] Robert Mackey, "Behind Jeers for Clinton in Egypt, a Conspiracy Theory With U.S. Rootsm" New York Times, July 16, 2012,http://thelede.blogs.nytimes.com/2012/07/16/egyptians-who-jeered-clinton-cite-american-conservatives-to-argue-u-s-secretly-supports-islamists/.

 

[11] Zach Beauchamp, "Muslim Brotherhood Leader: We 'Can't Even Penetrate The Egyptian Government,'" July 23, 2012, http://thinkprogress.org/security/2012/07/23/568531/bachmann-muslim-brotherhood-egypt/

 

[12] Jane C. Timm, "Amid call for religious freedom, Values Voter speakers slam Islam," MSNBC, September 26, 2014, http://www.msnbc.com/msnbc/amid-call-religious-freedom-values-voter-speakers-slam-islam.

 

[13] Jeff Zeleny, "Bachmann Is In, Officially," New York Times "The Caucus," June 27, 2011,http://thecaucus.blogs.nytimes.com/2011/06/27/bachmann-is-in-officially/.

 

[14] MicheleBachmann.com, "Tell Obama: You've Betrayed Israel," http://www.michelebachmann.com/israel/.

 

[15] Pamela Geller, "Michele Bachmann on Israel," Atlas Shrugs, June 23, 2011, http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2011/06/michele-bachmann-on-israel.html.

 

[16] Andy Birkey, "Bachmann: America 'cursed' by God 'if we reject Israel,'" The Minnesota Independent, February 8, 2010,http://minnesotaindependent.com/55061/bachmann-america-cursed-by-god-if-we-reject-israel.

 

[17] Jeffrey Goldberg, "Michele Bachmann's Hazardous Love for Israel," Bloomberg News, July 18, 2011, http://www.bloomberg.com/news/2011-07-18/michele-bachmann-s-hazardous-love-for-israel-jeffrey-goldberg.html.

 

[18] Seema Mehta, "Michele Bachmann's misstatements may be catching up to her," Los Angeles Times, October 23, 2011,http://www.latimes.com/news/nationworld/nation/la-na-bachmann-20111024,0,847441.story.

 

[19] Andy Birkey, "Bachmann on Iran: U.S. needs to do more than talk," The Minnesota Independent, November 18, 2010,http://minnesotaindependent.com/74387/bachmann-on-iran-u-s-needs-to-do-more-than-talk.

 

[20] Peter Hamby, "Bachmann assails Obama over Libya," CNN Political Tracker, April 16, 2011, http://politicalticker.blogs.cnn.com/2011/04/16/bachmann-assails-obama-over-libya/.

 

[21] David Edwards, "Bachmann claims NATO killed 30,000 civilians in Libya," The Raw Story, May 1, 2011,http://www.rawstory.com/rs/2011/05/01/bachmann-claims-nato-killed-30000-civilians-in-libya/.

 

[22] Sam Stein, "Michele Bachmann Channels McCarthy: Obama 'Very Anti-American,' Congressional Witch Hunt Needed," Huffington Post, October 17, 2008, http://www.huffingtonpost.com/2008/10/17/gop-rep-channels-mccarthy_n_135735.html.

 

[23] Washington Post, "Michele Bachmann offers Tea Party response to President Obama's State of the Union Address," January 26, 2011,http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2011/01/26/AR2011012603412.html

ارسال نظر

آخرین اخبار