مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: طی هفت سال اخیر و با صدور مجوز مشاغل خانگی، ۷ هزار و ۶۰۷ فرصت شغلی در این استان ایجاد شد.

راه‌اندازی مشاغل خانگی ۷ هزار و ۶۰۷ فرصت شغلی در گلستان ایجاد کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی بی‌باک روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای راه‌اندازی این تعداد مشاغل خانگی در استان گلستان بیش از ۸۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به صدور ۴۶۴ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری گفت: از این تعداد ۴۳۳ مجوز مربوط به مشاغل خانگی مستقل و ۳۱ مجوز برای مشاغل خانگی پشتیبان بود.

عرضه و بازاریابی تولیدات از جمله دغدغه های مشاغل خانگی به شمار می رود که دولت برای این منظور راهکار استفاده از پشتیبان را اعمال کرده است به طوری‌که هر یک از مشاغل خانگی می توانند از حمایت تامین مواد اولیه تا عرضه و فروش از پشتیبان استفاده کنند. 

مشاغل پشتیبان شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی است که مسوولیت حمایت شماری از شاغلان خانگی را در فرآیند تولید و ارایه خدمات، آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار مشاوره، طراحی، نوآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش به عهده دارد.

بی‌باک با تاکید بر نقش‌آفرینی زنان در حرکت چرخ اقتصادی گلستان گفت که افزون بر ۸۰ درصد متقاضیان دریافت مجوز مشاغل خانگی استان زنان هستند.

وی با اشاره به پرداخت ۳ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون در گلستان گفت که در صدور مجوز این مشاغل گرگان با ۶۴ مجوز اول و بندرترکمن با ۸ مجوز در رده آخر شهرستانهای استان قرار دارد.

بی باک گفت: مشاغل خانگی شامل ۳۳۲ رشته از جمله گروه‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که خیاطی، قالی‌بافی و رودوزی سنتی دارای بیشترین تقاضا در گلستان هستند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برای حل مشکل بازاریابی و فروش تولیدات مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی چند سایت ویژه فروش محصولات مشاغل خانگی طراحی کرده که مجریان طرح های مشاغل خانگی می توانند محصولات تولیدی خود را از این طریق به فروش برسانند.

استان گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، نژاد و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار