مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام از ویژگی‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

توجه به بازار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ موسی بی‌باک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر بوده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانگی است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده، طرح مشاغل خانگی بر اساس الگوهای گذشته دارای مشکلات و موانع زیادی بوده که از آن جمله می‌توان به کم‌توجهی به توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و راهنمایی متقاضیان، عدم توجه به تنوع شیوه‌های آموزشی، عدم توسعه رشته‌های نوین، عدم اتصال به بازار و غیره اشاره کرد. همین موارد موجب شد که طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تدوین و پیاده‌سازی شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها در استان، توانمندسازی و شبکه‌سازی و در نهایت اتصال به بازار صورت می‌گیرد.

بی‌باک تصریح کرد: در حال حاضر فاز اول در استان صورت گرفته و فاز دوم با فراخوان ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی از ششم شهریورماه به مدت یک ماه از طریق سامانه inhb.ir آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه استان گلستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲۳۰۰ نفر بوده که جهاد دانشگاهی استان به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای، پیاده‌سازی طرح را بر عهده دارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان افزود: از ویژگی‌های دیگر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌توان به توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیشرانان ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی و همچنین شبکه‌سازی و توجه خاص به تجارت الکترونیک و بازنگری در رسته‌های قبلی مشاغل خانگی اشاره کرد.

بی‌باک تصریح کرد: جهاد دانشگاهی گلستان با بهره‌گیری از توان پژوهشی خود با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، فازهای دوم و سوم را شامل ثبت‌نام از متقاضیان، غربالگری، راستی آزمایی، ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و همچنین اتصال به بازار را بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها انجام خواهد داد.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مسئولیت نظارت دقیق بر اجرا و پیاده‌سازی طرح در فازهای مختلف را بر عهده دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار