سرلک گفت: در حال حاضر سه هزار و ۹۰۰ زندانی در استان گلستان وجود دارد و به دلیل کرونا ۱۸ درصد از جمعیت زندانیان استان به مرخصی رفتند.

۱۸ درصد زندانیان گلستان در ایام کرونا مرخصی رفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «علیرضا سرلک» شب گذشته (یکشنبه 7 دی)  در دیدار با آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی»، نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: هر کسی هر جرمی انجام داده در زندان کیفر آن را می بیند و ما بنا نیست که بر کیفر آنها در زندان بیفزاییم.

 

رئیس جدید زندان های گلستان  ادامه داد: برای ما زندانیان فرقی نمی کنند و تنها براساس سابقه، جرم و سن و جنس زندانیان را طبقه بندی می کنیم.

 

سرلک بیان کرد: کانونی در ندامتگاه ها داریم که زندانیان با سنین پایین در این کانون ها نگهداری می شوند که بندهای آنها کاملا جدا است.

 

وی افزود: همچنین بندهایی نیز برای زندانیان جوان در نظر گرفتیم که این زندانیان از دیگر بخش های زندان جدا می شوند.

 

رئیس جدید زندان های گلستان  خاطرنشان کرد: زندانیانی که اعتیاد دارند تحت نظر پزشک هستند و حتی داروی مجانی دریافت می کنند و تلاش می کنیم که با دارودرمانی این افراد را از اعتیاد نجات دهیم.

 

سرلک بیان کرد: در زندان پزشک و پرستار به صورت شبانه روزی حضور دارند و به صورت رایگان به زندانیان خدمات ارائه می کنند.

 

وی به استفاده از پابند الکترونیک برای به کارگیری برخی از زندانیان اشاره کرد و  افزود: با سیاست های جدید رئیس قوه قضائیه بیش از 50 درصد از زندانیانی که برای جامعه خطر ندارند تلاش کردیم اشتغال ایجاد کنیم و تقریبا همه قسمت های قوه قضائیه به تکاپو افتادند تا بتوانند برای زندانیان و گذران معیشت خانواده های آنها درآمد مستمر به وجود بیاورند.

 

رئیس جدید زندان های گلستان بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 900 زندانی در استان گلستان وجود دارد و به دلیل کرونا 18 درصد از جمعیت زندانیان استان گلستان به مرخصی رفتند.

 

سرلک ابراز داشت: با توجه به شیوع کرونا نسبت به بهداشت و سلامت زندانیان اهتمام می شود و از نظر بهداشتی همه پروتکل ها را رعایت می کنیم.

 

وی گفت: 205 نفر زندانی را از طریق کمک خیرین آزاد کردیم که 85 میلیارد تومان بدهی آنها بوده است که 70 درصد آن از طریق رضایت شاکی و با همت مددکاران و شورای حل اختلاف انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار