مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: امتحانات پایه دوازدهم و دانش‌آموزانی روستایی که به اینترنت دسترسی ندارند به صورت حضوری و سایر دانش‌آموزان غیرحضوری است.

امتحان کدام دانش‌آموزان در گلستان حضوری است؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از گرگان اظهار داشت: امتحانات نمیسال اول دانش‌آموزان آغاز شده است و به غیر از دانش‌آموزان پایه دوازدهم و دانش‌آموزان روستاهایی که دسترسی به اینترنت ندارند، غیر حضوری است.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آموزش دانش‌آموزان روستاهایی که دسترسی به اینترنت ندارند، حضوری است که آنهم در صورت موافقت خانواده‌ها خواهد بود. برای این دانش‌آموزان، شرکت در امتحانات نیز حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توضیح داد که اگر دانش‌آموزان این روستاها تمایلی برای حضور در جلسه امتحان نداشته باشند، معلمان براساس سابقه فعالیت‌های دانش‌آموز نمرات دروس را لحاظ می‌کنند، بنابراین خانواده‌ها هیچ نگرانی در این باره نداشته باشند.

وی ادامه داد: براساس شیوه‌نامه جدید در تمامی وضعیت‌های کرونایی آموزش‌های دانش‌آموزان غیرحضوری شده، مگر اینکه ستاد استانی مصوب کند که در جلسه قبلی ستاد ما این موضوع را مطرح کردیم که مخالفت شد.

گوهری‌راد بیان داشت: امیدواریم هفته آینده وضعیت در برخی از شهرهای استان سفید شود و بتوانیم کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کنیم چون معتقدیم هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته حدود 52 درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد بودند اما امسال این تعداد به 75 درصد رسیده است. با توجه به اینکه تعدادی از دانش‌آموزان از سایر شبکه‌ها برای آموزش استفاده می‌کنند، حدود 20 درصد دانش‌آموزان ما در استان دسترسی به اینترنت یا تجهیزاتی مانند تبلت و گوشی‌های هوشمند ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: تاکنون 2 هزار و 200 دستگاه تبلت و گوشی هوشمند از سوی کمیته امداد، بسیج، بهزیستی، همکاران فرهنگی و خیران در استان تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شده است. ضمن اینکه بخش دیگری از این تجهیزات نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در حال خریداری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار