محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون با ذوالفقار امیرشاهی رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان پیرامون اهداف مشترک، دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیرکل کانون با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، در این نشست در مورد فراهم‌سازی و امکان بهره‌مندی عموم کودکان و نوجوانان استان از فعالیت‌ها، محصولات و تولیدات کانون برای کمک به تامین عدالت فرهنگی و ارتقای سطح دانش، آگاهی و مهارت‌های مورد نیاز آنها، به‌ویژه کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان، با استفاده از ظرفیت یونیسف گفتگو شد.

محبوبه رجب‌نسب در ابتدای این جلسه ضمن معرفی کانون پرورش فکری و فعالیت‌های آن در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی با تشریح راهبردها و اهداف، بر ضرورت تعامل و تبادل فرهنگی با صندوق کودکان سازمان ملل متحد به‌عنوان بزرگترین نهاد بین‌المللی در حوزه‌ی کودکان تاکید کرد و با هدف تبادل و تعامل فرهنگی در سطح بین الملل و توزیع عادلانه‌ی خدمات فرهنگی برای تمامی کودکان و نوجوانان به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار و کودکان دارای نیازهای ویژه جهت شکوفایی استعدادهایشان و بهبود دسترسی برابر به خدمات فرهنگی، با برشمردن محورهای همکاری، خواستار دیدار با نماینده یونیسف در ایران شد.

سپس ذورالفقار امیرشاهی با برشمردن لزوم توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند این کشور و استان و ضرورت عزم همگانی بر حمایت آموزشی، تربیتی و فرهنگی از آنها تاکید کرد و اظهار داشت: همانطور که در جامعه از نظر اقتصادی فاصله طبقاتی وجود دارد، از نظر آموزشی و فرهنگی نیز این فاصله به خوبی احساس می شود.

وی ادامه داد: لازم است مراجع مربوطه به هر نحو ممکن تلاش کنند این فاصله‌ها را از بین برده و عدالت اجتماعی در همه زمینه‌ها در بین توده‌های مختلف مردم و آحاد شهروندان به درستی اجرا شود.

نماینده وزارت امورخارجه در استان گلستان در ادامه‌ی صحبت‌های خود بر لزوم تلاش برای ارتباط با نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و اخذ کمک و حمایت از آنها برای توسعه و تقویت سطح آموزشی و فرهنگی کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان، در راستای توسعه‌ی فرهنگی کودکان و نوجوانان استان گلستان با استفاده از ظرفیت سازمان‌های فرهنگی در سطح  منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار