مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه خلیج گرگان متولی خاص ندارد، گفت: بی‌توجهی تنها خلیج خزر را به کانون ریزگرد تبدیل می‌کند.

بی‌توجهی خلیج گرگان را به کانون ریزگرد تبدیل می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حیات خلیج گرگان به شدت به تراز آب دریای خزر وابسته است؛ اگر تراز آب خزر بالا رود آب خلیج گرگان و کمیت آن هم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه نجات خلیج گرگان یک موضوع چند مولفه‌ای و چند دستگاه اجرایی باید پای کار باشند، افزود: بی‌توجهی می‌تواند شرایط خلیج گرگان را بغرنج کرده و آن را به کانون ریزگرد تبدیل کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان تأکید کرد: آلودگی آب خلیج، خشکی آن و تبدیل شدن منطقه به کانون ریزگرد موضوعاتی است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین رطوبت کافی برای جلوگیری از خشک شدن خلیج گرگان و تبدیل نشدن آن به کانون ریزگرد باید بیش از پیش مورد توجه باشد، ادامه داد: به نظر می‌رسد نداشتن متولی خاص، یکی از دلایلی است که باعث شده جذب اعتبار و گرفتن ردیف اعتباری مجزا برای نجات آن سخت باشد.

حسینی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته با تخصیص اعتبار اندک انجام مطالعات اولیه نجات خلیج گرگان به آب منطقه‌ای گلستان محول شده بود، تصریح کرد: با شکل‌گیری ستاد نجات خلیج گرگان به ریاست معاون اول رئیس جمهور، تکلیف برخی از دستگاه‌های اجرایی برای کمک به نجات خلیج گرگان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان به وزارت نیرو (آب منطقه‌ای) محول شده است، یادآور شد: ایجاد تصفیه خانه در شهرهای حاشیه خزر، مدیریت مصرف سموم و کودهای شیمیایی و … از موضوعاتی است که تاکنون برنامه‌های اجرایی آن به دستگاه‌ها تکلیف شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار