مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان:

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با بیان اینکه خشکی خلیج گرگان ناشی از پسروی آب دریای خزر است، گفت: در راستای طرح نجات خلیج گرگان ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان لایروبی شده است.

خشکی خلیج گرگان ناشی از پسروی آب دریای خزر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نظری ظهر امروز در نشست تخصصی خلیج گرگان، فرصت‌ها و تهدیدها، علت خشکی این خلیج را ناشی از پسروی آب دریای خزر دانست و اظهار داشت: این اتفاق نگرانی زیادی را بین جوامع محلی و سمن‌های محیط زیستی ایجاد کرده است. برای اینکه بتوانیم به برنامه جامع و کارآمدی برای نجات خلیج گرگان دست پیدا کنیم، حرف همه سمن‌ها، مردم و کارشناسان را شنیدیم.

وی یادآور شد: سال 95 بحث نجات خلیج گرگان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تصویب رسید و در ادامه نیز کارگروه‌های تخصصی ایجاد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف تخصصی در این کارگروه‌ها عضویت دارند، گفت: دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی درباره خلیج گرگان وجود داشت. عده‌ای معتقد بودند با لایروبی کانال خوزینی، خلیج دوباره احیاء خواهد شد. ورود پساب نیروگاه نکا به خلیج گرگان نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی بود.

وی ادامه داد: نتایج مطالعات اضطراری و فوری نجات خلیج گرگان در سازمان حفاظت محیط زیست به تصویب رسید. برهمین اساس کانال‌های خوزینی و چاپقلی به لایروبی نیاز دارد.

نظری گفت: با اجرای این طرح صرفا به دنبال افزایش آب خلیج نیستیم بلکه سعی ما براین است تا مدت زمان جریان چرخش آب دریا به خلیج را کاهش دهیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: در راستای طرح نجات خلیج گرگان 22 کیلومتر از رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان لایروبی شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار