مدیر جهاد کشاورزی گرگان:

ملاعلی گفت: مرغداران گرگانی با توجه به برودت هوا نسبت به تهیه سوخت جایگزین اقدام کنند تا متحمل خسارت ناشی از سرما نشوند.

مرغداران گرگانی نسبت به تهیه سوخت جایگزین اقدام کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابراهیم ملاعلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به اینکه در مرحله داشت محصولات پاییزه قرار داریم درخواست داریم که کشاورزان با مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه با آفات اقدام کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرگان ادامه داد: در بحث کلزا نیاز است که کشاورزان نسبت به رصد و پایش عوامل خسارت زا مثل بیماری «فوما کلزا» و آفات مثل کک اقدام کنند.

 

ملاعلی بیان کرد: مزارع کلزایی که در مرحله سه برگی قرار دارند کشاورزان با نظارت کارشناسان در صورت نیاز می توانند نسبت به استفاده از آفت کش ها اقدام کنند.

 

وی افزود: کشاورزان می توانند در هر هکتار کلزا 50 تا 75 کیلوگرم کود سرک استفاده کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرگان افزود: بسیاری از مزارع گندم نیز در شهرستان گرگان در مرحله سه برگی و پنج برگی قرار دارند و ابتدای پنجه زنی است و برای اینکه پنجه زنی قوی داشته باشیم کشاورزان نیاز است از کود سرک استفاده کنند.

 

ملاعلی یادآور شد: سال سردی را پشت سر می گذاریم و فشار گاز کاهش پیدا کرده است و درخواست ما از مرغداران این است که با توجه به برودت هوا نسبت به تهیه سوخت جایگزین اقدام کنند تا متحمل خسارت ناشی از سرما نشوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار