فرماندار گرگان گفت: ثبت مشخصات انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، در قالب سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا الزامی است.

الزام ثبت انبار‌ها در سامانه جامعه مراکز نگه داری کالا‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حمیدی فرماندار گرگان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شهرستان گرگان گفت: اگر بنگاه‌ها کالا‌های خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکنند اقداماتی که انجام می‌دهند بر اساس قوانین و مقررات نیست و شناسایی هر نوع کالای خارج از شبکه در انبار به عنوان احتکار و اختفای کالا به شمار رفته و بر اساس قوانین مبارزه با قاچاق کالا برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: تاکنون از ۴ هزار و ۹۳۱ انبار کالا موجود در این شهرستان ۳ هزار و ۱۴۱ مورد در سامانه جامع ثبت شده است که بیش ۶۵ درصد انبار موجود را شامل می‌شود.

فرماندار گرگان از مخدومه شدن ٢٨٩ پرونده‌ی تعزیراتی خبر داد و گفت: به منظور کشف و بررسی انبار‌های ثبت نشده نهاد‌های ذیربط نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام و پرونده‌های متخلفین به تعزیرات ارسال شود.

حمیدی افزود: تمامی مدیران دستگاه‌های مربوطه ملزم به اطلاع رسانی گسترده در خصوص ثبت انبار و همچنین ثبت کالا‌های موجود در مراکز نگهداری کالا به جامعه مخاطب تحت پوشش خود هستند.

او یکی از ویژگی‌های ثبت کالا‌های موجود در مراکز نگهداری کالا را شفافیت در گردش و کنترل قیمت‌ها دانست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار