نصرالله سمیعی دبیر اقامه نماز شهرستان آزادشهر در گفتگو با روابط عمومی ستاد اقامه نماز، اهم فعالیتهای فرهنگی و آموزشی انجام شده در شهرستان آزادشهر را که با هماهنگی ستاد اقامه نماز استان و در راستای اجرایی نمودن برنامه های ابلاغی کشور صورت گرفته است را عنوان کرد.

گفتگو با نصرالله سمیعی دبیر اقامه نماز شهرستان آزادشهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، نصرالله سمیعی دبیر اقامه نماز شهرستان آزادشهر در گفتگو با روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان، اهم فعالیتهای فرهنگی و آموزشی انجام شده در شهرستان آزادشهر را که با هماهنگی ستاد اقامه نماز استان و در راستای اجرایی نمودن برنامه های ابلاغی کشور صورت گرفته است را عنوان کرد.

وی در ابتدا با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در بین آحاد مختلف جامعه از شرکت در جلسات ستاد نماز جمعه و همکاری مستمر در برگزاری و اقامه نماز عبادی سیاسی شهرستان و همکاری در برگزاری اقامه نماز اعیاد اسلامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای شهابی امام جمعه آزادشهر خبر داد.

سمیعی گقت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم تشکیل نماز جمعه تلاش کردیم خطبه های امام جمعه را به صورت مکتوب در کانالهای نمازی استان و کشور و در فضای مجازی ارسال کنیم تا همه بتوانند از مطالب نمازی و آشنایی با احکام و اسرار نماز بهره مند شوند.

دبیر اقامه نماز شهرستان آزادشهر در ادامه از برگزاری نشست های دانش آموزی با موضوع نماز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نمازخانه های مدارس و پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی و برگزاری کلاسهای احکام نماز در جلسات مختلف با حضور امام جمعه و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خبر داد.

نصرالله سمیعی گفت: جهت اجرایی نمودن برنامه های ابلاغی ستاد اقامه نماز نماز کشور و بررسی مسائل مختلف مربوط به اقامه نماز شهرستان، هماهنگی لازم با فرماندار جهت برگزاری جلسات شورای اقامه نماز شهرستان به صورت فصلی در محل دفتر فرماندار با حضور کلیه اعضا و تخصیص یکی از موضوعات شورای اداری به اقامه نماز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: همکاری و تعامل با ستاد اقامه نماز استان جهت اجرایی نمودن جشنواره های طرح اوقات فراغت دانش آموزان، از جمله جشنواره یاوران نماز، جشنواره راویان نماز، مسابقات کتابخوانی فرمول رفاقت و ثانیه های انس و سایر برنامه های آموزشی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین خانواده ها و خصوصا دانش آموزان عزیز انجام شده است.

 ارسال گزارشات مصور و صورت جلسات به ستاد استان، هماهنگی جهت مشارکت کارخانجات صنعتی شهرستان در اجرای طرح های نمازی، همکاری باقرارگاه سلامت شهرستان درخصوص تهیه بسته های حمایتی ومعیشتی جهت توزیع بین نیازمندان منطقه، برگزاری جلسات هیات اندیشه وز مدارس، طرح موضوعات مرتبط با اقامه نماز، خیرین مسجد ساز ، حق القدم ائمه جماعات روحانی مدارس، انتظارات ستاد اقامه نماز استان و تبلیغات محیطی در ادارات و سطح شهرستان از جمله فعالیتهایی است که در این شهرستان انجام شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان آزادشهر در پایان عنوان کرد: بسیاری از فعالیتهای مربوط به اقامه نماز به علت محدودیتهای کرونایی و تعطیلی نماز جمعه و مدارس، محدود شده است که انشاءالله امیدوارم با رفع مشکلات کرونایی، مجدد اً کارها باقوت بیشتر استمرار یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار