معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت گلستان در واکنش به کمبود انواع روغن در بازار گفت: از مردم انتظار داریم که در خرید روغن مراعات کنند.

واکنش معاون صمت گلستان به کمبود روغن در بازار/ مردم در خرید روغن مراعات کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، گلایه‌های مردم در زمینه کمبود روغن بعد از گذشت روزهای متولی همچنان پابرجاست و مسوولان در این زمینه وعده‌های جذب سهمیه‌های جدید را می‌دهند تا شاید کمی از مشکلات کمبود این کالای اساسی برطرف شود، در این میان واکنش معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گلستان نسبت به کمبود این قلم کالا قابل تامل است «از مردم انتظار داریم که در خرید روغن مراعات کنند». 

آذرماه جاری بود که خبرگزاری فارس استان گلستان براساس مشاهدات میدانی و پاسخ مسوولان و تولیدکنندگان نسبت به این دغدغه عمومی گزارشی با عنوان «خریدهای غیرضروری بازار روغن را داغ کرد/ قدم‌های محکم در تولید دانه‌های روغنی برداشته نشد» را روی خروجی این رسانه قرار داد که مردم، مسوولان و تولیدکنندگان هر کدام موضع و پاسخی برای کمبود روغن در بازار داشتند، گرچه واکنش مسوولان و پاسخگویی آنها به یک مطالبه مردمی نتوانست مردم را در زمینه کمبود روغن در بازار اقناع کند بلکه همچنان خواسته تامین روغن خوراکی یکی از دغدغه‌های جدی در بازار استان گلستان است.

روغن در ماه‌های منتهی به سال جدید دچار نوسان و تلاطم نامتعادل شده که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هر کدام به نوعی چالش‌های خاص خود را دارند اما آنچه که باید این روزها به آن جواب روشن و قانع‌کننده‌ای داده شود تامین نیاز و مایحتاج عمومی مردم است.

اینکه مشکلات کمبود روغن در بازار را فقط به خریدهای غیرضروری مردم منحصر کنیم قطعا اجحاف در حق کسانی است که حتی از نیاز واقعی خود در این زمینه بازماندند و نمی‌دانند چگونه صدای خود را به مسوولان برسانند تا گره کور این مشکل هر چه زودتر باز شود.

این روزها که پزشکان، مدافعان سلامت و رسانه‌ها مردم را ترغیب به خانه ماندن می‌کنند بروز چنین اتفاقاتی در زمینه کمبود روغن سبب می‌شود تا صف‌کشی برای تهیه روغن در مقابل برخی فروشگاه‌ها طویل شود و ویروس کرونا بر تن و جان مردمی که بخاطر تامین مایحتاج زندگی از خانه و کاشانه خود بیرون آمدند بنشیند و عدم برنامه‌ریزی مسوولان اقتصادی و تنظیم بازار استان به قیمت جان مردم تمام شود. 

گاهی هم سهمیه‌بندی روغن خوراکی به ازای خرید سایر اقلام از فروشگاه یا سوپرمارکت‌ها اقدامی است که مصرف‌کنندگان این روزها در بازار با آن مواجه هستند، البته برخی مغازه‌ها هم روغن ندارند که در اختیار مشتری قرار دهند و آن را به فروش برسانند، اینکه تقاضا برای روغن خوراکی زیاد شده یا کمبود آن مردم را به مشقت انداخته سوالی است که معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به آن پاسخ می‌دهد.

درویشلی حسن‌زاده در این باره گفت: آنچه در زمینه روغن خوراکی در سطح استان جذب می‌شود روزانه به مرور در حال توزیع هستیم.

وی با اشاره به اینکه سهمیه جدید روغن به استان گلستان اختصاص داده شده است، ابراز کرد: در این زمینه در حال برنامه‌ریزی و معرفی به واحدهای صنعتی برای خرید هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: سهمیه خاص دیگری را برای استان گلستان گرفتیم که امروز ابلاغ شده است بر این اساس برای شرق استان گلستان از روز پنج‌شنبه جذب و توزیع روغن را داریم و برای غرب استان از روز شنبه توزیع روغن انجام خواهد شد.

حسن‌زاده از مردم خواست در خرید روغن مراعات کنند و گفت: از مردم انتظار داریم این است که در خرید روغن مراعات کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار