معاون سازمان صنعت و معدن گلستان:

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی توزیع کالا در استان، گفت: ثبت انبارها برای ورود و خروج کالا و صدور بارنامه الزامی است.

توزیع کالا در استان گلستان ساماندهی می‌شود

به گزارش گلستان 24، درویشعلی حسن‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ساماندهی امر توزیع کالا از مبدا تا مقصد، سامانه تجارت در کشور راه‌اندازی شده که 2 زیرسامانه دارد که سامانه انبار کالا یکی از این زیرمجموعه‌هاست.

وی تاکید کرد‌: همه اصناف در حوزه‌های تولیدی و حوزه‌های مختلف باید در این سامانه ثبت‌نام کنند تا ورود و خروج کالاها مشخص شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: این حوزه شامل سیلوها، انبارهای حوزه دارویی، حجره ها پخش مواد غذایی می شود و پس از اجرایی شدن این طرح به صورت کامل بارنامه برمبنای ثبت نامه انبار صورت می‌گیرد.

حسن‌زاده اظهار کرد :برای اجرای این طرح حمل‌ونقل هم در این زیرمجموعه قرار گرفته است تا اگر در این سامانه انباری ثبت نشده باشد بارنامه که در 3 شکل کامیون، کامیونت و وانت بار است صادر نمی‌شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: افراد با مراجعه به سامانه wow.nwmsi.ir می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند که البته این ثبت به 3 صورت خواهد بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: بخشی مربوط به انبارهایی است که به صورت اتوماتیک در سامانه ثبت می‌شود و به علت قرار گرفتن در حوزه‌ها و بخش‌های مجوزهای  بخشی خوداظهاری است که فرد با کد ملی، کدپستی و شماره همراه می‌تواند اطلاعات انبار خود را وارد کند و نوع سوم بخش دستگاه‌هاست که این دستگاه‌های مرتبط اطلاعات را وارد سامانه می‌کنند.

وی تاکید کرد: این طرح با همکاری کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان با هدف برلحظه و برخط بودن موجودی انبارها، برنامه‌ریزی برای عرضه کالاهای موجود و کمبودهای بازار اجرا می‌شود و همچنین بر واردات و صادرات کالا هم نظارت دقیق‌تری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار