استاندار گلستان:ضرورتی ندارد صفر تا 100 سرمایه‎گذاری در استانداری اتفاق بیفتد

استاندار گلستان گفت: صرف زمان زیاد برای استعلام و استعلام‎های مکرر یکی از مشکلات سرمایه‎گذاری گلستان است و باید راهکار مناسبی برای آن پیدا کنیم.

صرف زمان زیاد و استعلام‎های مکرر از مشکلات سرمایه‎گذاری گلستان است

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو عصر امروز در جلسه بازنگری و عملیاتی کردن سامانه الکترونیکی پنجره واحد اظهار کرد: از گذشته جلساتی در خصوص پنجره واحد برگزار کردیم و به دنبال این هستیم که بتوانید مشکلات بخش سرمایه‎گذاری را حل کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 70 و 62 برنامه توسعه تکلیفی بر ایجاد پنجره واحد داریم و قانون فرادستی تکلیف ما را در این راستا روشن کرده و باید این را به یک سرمنزل مقصود برسانیم.

استاندار گلستان ادامه داد: ما در راستای پنجره واحد با مباحثی از جمله تبلیغات برای جذب سرمایه‎گذار، ارزیابی سرمایه‎گذار و به روز شدن اطلاعات برای هدایت سرمایه‎گذار رو به رو هستیم تا بتوانیم جاذبه را برای سرمایه‎گذاری در استان گلستان ایجاد کنیم.

ضرورتی ندارد صفر تا 100 سرمایه‎گذاری در استانداری اتفاق بیفتد

صادقلو با بیان اینکه باید مشکلات سرمایه‎گذاران به ویژه پاسخگویی به استعلام‎ها را در استان حل کنیم، افزود: صرف زمان زیاد برای استعلام و استعلام‎های مکرر یکی از مشکلات سرمایه‎گذاری است و باید راهکار مناسب برای آن پیدا کنیم.

وی بیان داشت: به دستگاه‎های اجرایی اعلام کردیم که بر اساس وظایفی که دارند نسبت به مسائلی که نسبت به سرمایه‎گذار تکلیف دارید عمل کنید.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دیدگاه ما این است که نخست همه ثبت‎نام‎ها برای سرمایه‎گذاری استان در مرکز جذب و سرمایه‎گذاری رقم بخورد.

صادقلو با بیان اینکه ضرورتی ندارد صفر تا 100 سرمایه‎گذاری در استانداری اتفاق بیفتد، گفت: مسیر استعلام‎ها برای سرمایه‎گذار داخلی و خارجی با توجه به اینکه در شهرک‎های صنعتی دقیقا مسیر طولانی و بروکراسی اداری را نداریم در همان شهرک‎ها ارجاع داده شود و صفر تا 100 سرمایه‎گذاری تصمیم‎گیری شود.

خبرگزاری فارس: صرف زمان زیاد و استعلام‎های مکرر از مشکلات سرمایه‎گذاری گلستان است/ ضرورتی ندارد صفر تا 100 سرمایه‎گذاری در استانداری اتفاق بیفتد

پیشنهاد تشکیل یک ستاد و مرکزیتی برای استعلام‎ها سرمایه‎گذاری در استان گلستان

وی بیان داشت: یکی از گرفتاری‎های سرمایه‎گذاری فاصله بین زمان تاسیس تا زمان بهره‎وری است، افزود: باید راهکار مناسبی برای آن دسته از سرمایه‎گذاری‎هایی که خارج از شهرک‎های صنعتی است و نیازمند استعلام دارد اتفاق بیفتد.

استاندار گلستان تشکیل یک ستاد و مرکزیتی برای استعلام‎ها سرمایه‎گذاری در استان گلستان پیشنهاد داد و افزود: در شاکله این ستاد را استاندار یا نماینده استاندار، رئیس مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، مدیر کل صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر منطقه آزاد، رئیس شهرک صنعت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و  مدیرکل محیط زیست استان تشکیل دهند.

صادقلو افزود: نخستین کاری که این ستاد انجام می‎دهد این است که مسیر استعلام‎ها را بررسی کند و سپس مدیریت استعلام داشته باشند.

وی یادآور شد: می‎تواند این ستاد در برنامه توسعه پنجره واحد دیده شده و باید این اتفاق بیفتد و ما باید آن را به سرانجام برسانیم.

گفتنی است استاندار گلستان در زمان ارائه سخنان رضا مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از خبرنگاران خواست از جلسه خارج شوند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار