رئیس جهادکشاورزی شهرستان مینودشت از کشت ۲۱ هزار هکتار محصولات استراتژیک پاییزه در این شهرستان خبر داد.

کشت ۲۱ هزار هکتار محصولات استراتژیک پاییزه در مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حبیب اله زارع رئیس جهادکشاورزی شهرستان مینودشت گفت: در سال زراعی جاری ۲۱ هزار و ۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت ۴ محصول استراتژیک گندم، کلزا، جو و چغندر قند اختصاص یافته است.

زارع افزود: سطح کشت گندم ۱۸ هزار و ۲۰۰ هکتار، کلزا هزار و ۷۰۰ هکتار، جو هزارهکتار و چغندر قند ۱۵۰ هکتار است.

رئیس جهادکشاورزی مینودشت با بیان اینکه جذب کود در شرایط مناسبی قرار دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۵ هزار و ۱۱۰ تن انواع کود شیمیایی در شهرستان از سوی۶ کارگزاری توزیع نهاده‌های کشاورزی خریداری و توزیع شده است.
زارع افزود: در سال زراعی جاری بالغ بر یک هزار و ۲۳۴ تن بذر و ۲۵۷ تن گندم افزایشی در شهرستان توزیع شد.

او با اشاره به کشت چغندرقند گفت: دو شرکت کارخانه قند جوین و شیروان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به انتقاد قرارداد ۱۵۰ هکتار چغندرقند اقدام کرده اند.

زارع افزود: سال گذشته یکی از چالش‌های بخش کشاورزی موضوع تامین سوخت بود که امسال این مشکل تا حدود زیادی بر طرف شده و سهمیه سوخت افزایش یافته است.

او در رابطه با پیگیری و صدور کشاورز کارت به منظور خرید نهاده‌ها گفت: تا کنون بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برای خرید نهاده‌های کشاورزی در شهرستان جذب شده است، همچنین۴۰ دستگاه انواع تراکتور و ۲ دستگاه کمباین و انواع ادوات کشاورزی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از محل خط اعتباری مکانیزاسیون در شهرستان با عاملیت بانک کشاورزی جذب شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار