معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: به استناد قانون نظام جامع دامپروری و در راستای اجرای ماده (26) دستورالعمل ماده (5) قانون مذکور، طی جلسه ای، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان، دستورالعمل جذب مسئولین فنی تولید در واحدهای آبزی پروری بررسی شد.

استفاده از مسئولین فنی تولید در واحدهای آبزی پروری استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران،  معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: به استناد قانون نظام جامع دامپروری و در راستای اجرای ماده (26) دستورالعمل ماده (5) قانون مذکور، طی جلسه ای، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان، دستورالعمل جذب مسئولین فنی تولید در واحدهای آبزی پروری بررسی شد. 

  مهندس محمود سقلی با اشاره به اهمیت حضور متخصصین در واحدهای آبزی پروری اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم شیلاتی، بکارگیری متخصصین و دانش آموختگان این حوزه در واحدهای آبزی پروری کاملا ضروری است. وی یکی از اهداف استقرار مسئول فنی در واحدهای آبزی پروری را افزایش ضریب نفوذ دانش در واحدهای آبزی پروری عنوان کرد: از مهم ترین اهداف این فرایند می توان به استفاده از تجارب و اندوخته های علمی دانش آموختگان شیلانی، توسعه پایدار آبزی پروری با به کارگیری اصول فنی و علمی، ظرفیت سازی به منظور امکان گسترش صادرات محصولات شیلاتی و ... اشاره کرد. 
معاون آبزی پروری شیلات گلستان با اشاره به وظایف مسئول فنی خاطرنشان کرد: پیگیری اجرای دستورالعمل ها و آئین نامه های ابلاغی از سوی سازمان شیلات ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بررسی و تحلیل منحنی های رشد و تولید محصول، پایش کیفیت محصول در واحدهای آبزی پروری و مدیریت شاخص های کمی و کیفی آب و انجام اقدامات پیشگیرانه از مهم ترین وظایف مسئولین فنی است. 
مهندس سقلی در پایان گفت: با سازماندهی و بکارگیری هدفمند متخصصین و دانش آموختگان در چهارچوب ضوابط فنی حوزه شیلاتی این امید می رود که تحقق افزایش ضریب نفوذ دانش، مهندسی سازی فرایند تولید، نوآوری و خلاقیت در کاهش هزینه و افزایش درآمد، افزایش شاخص بهره وری و راندمان تولید در مزرعه و بهبود ضریب تبدیلی غذایی و کاهش تلفات میسر گردد. 
گفتنی است جلسه نحوه انتخاب ساماندهی مسئولین فنی تولید در واحدهای آبزی پروری با حضور معاون آبزی پروری، رئیس اداره فنی و عمرانی و رئیس گروه قفس و پن شیلات استان و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان و معاونین و کارشناسان این سازمان، با هدف تشکیل کمیته ساماندهی مسئولین فنی واحدهای آبزی پروری برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار