خروج شبانه مدافع استقلال از ایران در شرایطی اتفاق افتاد که این بازیکن به راحتی گذرنامه خود را از باشگاه دریافت کرد، اما هیچکس در باشگاهی که به وی ۲ ماه حقوق نداده شک نکرد که چرا وی خواستار گذرنامه‌اش شده است.

پشت پرده تازه از جدایی ستاره استقلال

به گزارش گلستان ۲۴؛ هرویه میلیچ مدافع کروات تیم فوتبال استقلال بامداد سه شنبه و به صورت ناگهانی تهران را به مقصد کشورش ترک کرد. این اقدام مدافع کروات استقلال باعث تعجب همه شد و کادر فنی این تیم هم از سفر این بازیکن به کشورش خبر نداشت تا اینکه حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این بازیکن قطعا برای خروج از ایران برنامه داشته و امکان ندارد یک بازیکن در عرض ۲ ساعت بعد از بازی بتواند بلیت تهیه کند از کشور خارج شود.

ظاهرا این بازیکن در هفته گذشته با مراجعه به باشگاه استقلال پاسپورت خود را از کاظم قیم دریافت کرده (پاسپورت بازیکنان باید در اختیار معاون بین الملل باشگاه باشد) و ظاهرا به بهانه اینکه قصد دارد به سفارت کرواسی در تهران برود گذرنامه خود را به همین راحتی از یک مقام مسئول در باشگاه دریافت کرده و همان روز اقدام به تهیه بلیت برای سفر به کرواسی گرفته است.

از سوی دیگر سخنگوی باشگاه استقلال هم اعلام کرد که این بازیکن ۱۵ روز پیش به باشگاه نامه نوشته و خواستار دریافت حقوق خود شده و به این ترتیب مشخص بود که میلیچ به دلیل عدم دریافت طلب خود قصد دارد تهران را ترک کند و حتی این موضوع را به چند هم‌تیمی خود هم اعلام کرده بود، اما اینکه چرا مسئولان استقلال راحت و بدون سوال و جواب از بازیکن تیمشان گذرنامه را تحویل وی دادند سوالی است که مسئولان این باشگاه و مدیر روابط بین‌الملل این باشگاه باید به آن پاسخ بدهند.

طبیعتا وقتی بازیکن ۲ ماه حقوق خود را دریافت نکرده و پیش از این در فصل قبل هم یک بار قراردادش را یکطرفه فسخ کرده و در این فصل هم نامه‌ای برای دریافت مطالباتش به باشگاه می‌زند بی هدف به دنبال گذرنامه خود به باشگاه نمی‌رود به خصوص وقتی که خانواده این بازیکن هم در تهران حضور داشته اند و دلیلی ندارد او به جز ترک ایران به دنبال گذرنامه خود برود، اما در نهایت تعجب خیلی راحت پاسپورت و به وی ارائه شد تا بی تجربگی معاون بین‌الملل باشگاه استقلال کار دست این باشگاه بدهد.

از سوی دیگر این بازیکن کروات در جلسات با مددی خواهان تمدید قراردادش به مدت دو سال شده و مبلغی بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار یورو را خواسته بود. بعد از طرح پیشنهاد او در هیات مدیره، مقرر شد در نیم فصل با این بازیکن تمدید قرارداد شود. با گذشت زمان، اخطاری از جانب میلیچ به باشگاه استقلال جهت پرداخت دیرکرد در حقوقش و چند ماه طلب به دست مسئولان این باشگاه رسید که در این بین مدیرعامل استقلال در تماس با این بازیکن از اقدام او تعجب کرد، اما مدافع کروات پیغام داد که قبلا هم از این اخطار‌ها به باشگاه زیاد داده و آن‌ها این موضوع را جدی نگیرند.

در ادامه میلیچ با سرمربی تیم، دچار اختلاف شد. او در جلسه‌ای که در حضور مدیران باشگاه برگزار شد عنوان کرد که تیم مشکل تاکتیکی دارد و او با خیلی از مربیان خارجی در تماس است و آن‌ها مدعی هستند باید سیستم بازی استقلال و نفرات تیم تغییر کند، ولی فکری این کار را انجام نمی‌دهد و در صورت ادامه این روند از استقلال جدا می‌شود و دیگر بر نمی‌گردد.

میلیچ بعد از نشست کمیته انضباطی جلسه‌ای با فکری برگزار کرد و در ظاهر اختلافات حل شد، اما بعد از دربی وی و خانواده‌اش تهران را ترک کردند تا مشخص شود او از قبل برای ترک ایران برنامه داشته است. ظاهرا مدافع کروات به دلیل مقاومت باشگاه برای تمدید قرارداد ۲ ساله در این مقطع و موکول کردن آن به پایان نیم فصل باعث شده تا وی قید بازی در استقلال را بزند هر چند به نظر می‌رسد باشگاه حداقل در این مورد به درستی تن به خواسته مدافع کروات نداده، زیرا این بازیکن سابقه فسخ قرارداد و درخواست غرامت را در کارنامه خود در استقلال دارد.

 
منبع: خبرگزاری ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار