مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان این که گلستان در زمره پنج استان با بیشترین آمار کودکان بازمانده از تحصیل است، گفت: دانش آموزان گلستانی به ۱۰۰ هزار تبلت نیاز دارند.

دانش آموزان گلستانی به ۱۰۰ هزار تبلت نیاز دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گوهری راد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توازن بین رشته‌ای در برنامه ششم توسعه در دستور کار بوده و مقرر شده ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل کنند.

وی با بیان این که در این مسئله باید وضعیت هر استان هم در نظر گرفته می شد، افزود: به دلیل این که زیرساخت‌های لازم تأمین شغل برای فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در گلستان وجود ندارد بنابراین خانواده‌ها رغبت کمتری برای تحصیل فرزندانشان در این رشته‌ها دارند.

گوهری راد بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان گلستان در فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که در برخی از شهرها مانند علی آبادکتول و آق قلا این رقم بالاتر از ۵۰ درصد است.

وی گفت: برای جذب و ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید هنرستان‌ها را به روز کرده تا علاقه مندی دانش آموزان به این رشته‌ها افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از راه اندازی هنرستان های نیروی دریایی، پرواز، هنرهای زیبا و هنرستان کشاورزی در استان خبر داد و افزود: این عمل انگیزه و رغبت دانش آموزان را به تحصیل در رشته های فنی افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خیران زیادی در بخش تهیه تبلت و دیگر نیازها به دانش آموزان کمک کرده و تاکنون کمتر از دو هزار تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است اما دانش آموزان گلستانی به ۱۰۰ هزار تبلت نیاز دارند.

گوهری راد توضیح داد: برنامه جدیدی توسط وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است که به اندازه آورده مالی استان کمک دولتی برای تهیه تبلت صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: ۲۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که با توجه به شیوع کرونا تلاش کردیم این رقم افزایش نیابد و بخشی از این دانش آموزان را هم به عرصه تحصیل برگردانیم.

به گفته گوهری راد در ایام با توجه به وضعیت کرونا جلوی بیش از ۹۰ درصد ترک تحصیل‌ها در میانه سال گرفته شده و آمار هر سال احصا شده و اجازه نمی‌دهیم این رقم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد بازماندگان از تحصیل در گلستان مشکل اقتصادی دارند و زحمات زیادی در این زمینه باید انجام شود تا دانش‌آموزان را به عرصه تحصیل برگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: طرح‌های و تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف در این راستا منعقد شده و جز ء پنج استانی هستیم که بیشترین دانش آموزان بازمانده از تحصیل را دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار