مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه گفت که با وجود وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان مرزی ۹۵ درصد دانش‌آموزان ساکن مناطق روستایی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان روستایی مراوه‌تپه در کلاس درس حاضر می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حضرتقلی دوجی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضعیف بودن اینترنت برای دسترسی به شبکه شاد، جمعیت کم دانش آموزی و فراهم بودن شرایط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دلایل حضور دانش آموزان روستایی مراوه‌تپه در مدارس است.  

به گفته وی، مراوه‌تپه بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم دارد که ۷۰ درصد آنان در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند.

دوجی، شرایط کرونایی فعلی را فرصتی برای ارتقای سطح کیفی آموزش دانش‌آموزان مراوه‌تپه دانست و اضافه کرد: با اجرای طرح زوج و فرد در مدارس این شهرستان، دانش آموزان هر پایه با آرامش و به صورت مستقل در روزهای مشخص مطالب درسی را فرا می‌گیرند.  

مدیر آموزش و پرورش مراوه‌تپه با گلایه از پوشش ضعیف مخابراتی و نبود اینترنت پایدار در برخی مناطق روستایی این شهرستان، ادامه داد: کمتر از ۵۰ درصد دانش آموزان ساکن این مناطق از امکان دسترسی به شبکه شاد برخوردارند.

وی همچنین از دسترسی ۱۰۰ درصدی دانش آموزان شهرهای مراوه‌تپه و گلیداغ این شهرستان به شبکه شاد خبر داد و گفت: به طور متوسط ۷۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی، ۶۰ درصد متوسطه دوره اول و ۵۵ درصد دوره دوم این ۲ شهر در مدارس حاضر می‌شوند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، بندرگز، آزادشهر، مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه، گمیشان، کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان در وضعیت قرمز و گنبدکاووس و گالیکش در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار