مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: حضرت زهرا(س) یک شخصیت والا بوده که برای شناخت وی نیاز به تلاش و روح بلند و عالیه است و در غیر این صورت توان شناخت ممکن نیست.

شناخت حضرت زهرا(س) نیازمند روح عالیه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) از بهترین زنان عالم بود و در جایگاه خودش اولین و نمونه بود و برای آن دومی قابل تصور نیست.

وی افزود: آنچه که از فضائل و مناقب بود در حضرت فاطمه (س) جمع شده و ایشان الگوی رفتاری همه زنان هستند.

ولی نژاد ادامه داد: به تعبیر روایات حضرت زهرا (س) به شب قدر تشبیه شده و مصداق شب قدر است؛ یعنی هرکس قدر را بشناسد حضرت زهرا (س) را شناخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان توضیح داد: هر کسی شب قدر را درک کند باید دل عرفانی داشته باشد و کسی که می‌خواهد حضرت زهرا (س) را درک کند باید روح زهرایی پیدا کند.

وی بیان کرد: حضرت زهرا یک شخصیت والا بوده که برای شناخت وی نیاز به تلاش و روح بلند و عالیه است و در غیر این صورت توان شناخت ممکن نیست.

ولی نژاد گفت: برای اینکه خداوند حضرت زهرا (س) را به پیامبر دهد، پیامبر (ص) چله نشینی کرد و این امر نشان می‌دهد که ایشان شخصیت متمایز داشته و دستیابی به شناخت این شخصیت والا تلاش گسترده می‌خواهد.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمودند رضایت حضرت زهرا (س) رضایت بنده بوده و غضب وی غضب من است اگر کسی او را راضی کند مرا راضی کرده و کسی او را ناراضی کند من را آزرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان عنوان کرد: اینکه در اینجا حضرت زهرا (س) معیار قرار می‌گیرد نشان دهنده شخصیت متفاوت و خاص ایشان است که در حدیث کسا هم ایشان خاص معرفی شده و خطاب متفاوت است و همه این مسائل پیام دارد.

ولی نژاد گفت: بشریت باید به حضرت زهرا (س) ببالد و کسانی که زهرایی نشدند تلاش کنند تا روح بلند این شخصیت والا را درک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار