معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: رفتارهای فردی و اجتماعی حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، بزرگترین درس زندگی برای تمام بشریت و بهترین الگو برای پرورش و تربیت نسل مهدوی است.

سیره زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای تربیت نسل مهدوی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کوثر از گلستان، خانم زهرا رجبلو در نشست «معارف فاطمی» در جمع کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با اشاره به شخصیت و جایگاه معنوی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بیان کرد: ایشان دریای ژرف حقیقت، مظهر کمال و فضیلت، گنجینه معرفت و آگاهی و نمونه کامل انسانیت است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) برترین بانوی جهان و الگوی برجسته برای نسل ها است؛ زیرا تمام خوبی ها و ارزش های والای معنوی و انسانی در وجود پربرکت او نمایان بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با استناد به روایت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) «انما بعثت لأتمم مکارم الاخلاق»، تشریح کرد: آن حضرت با هدیه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به جامعه بشری، هدف بزرگ خود را تحقق بخشید.

رجبلو، سکوت، نحوه سخن گفتن، راه رفتن، نماز و عبادت، تقوا و زهد حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) را از درس های اخلاقی برای بانوان برشمرد و افزود: زنان جامعه اسلامی برای رسیدن به کمال و دستیابی به اخلاق فاضله، این درس ها را سرمشق زندگی قرار دهند.

وی، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را از برترین زنان عالم معرفی کرد و گفت: رفتارهای فردی و اجتماعی بانوی اسلام، بزرگترین درس زندگی برای تمام بشریت و بهترین الگو برای پرورش و تربیت نسل مهدوی است.

استاد حوزه با اشاره به روایت امام حسن عسکری(علیه السلام) «نحن حجه اللّه علی الخلق و فاطمه حجه علینا»، درباره مقام الگوبودن حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) بیان کرد: امامان معصوم(علیهم السلام) او را اسوه و روشن کننده راه خود قرار می دادند.

رجبلو، حجاب را از اصول مهم شخصیت و ارزش بانوان برشمرد و اضافه کرد: بانوان جامعه اسلامی در حفظ و پوشش خویش به حضرت فاطمه(سلام الله علیها) تأسی کرده و با پیروی از او در سایه عفت و پاکدامنی، بسیاری از مشکلات اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی را درمان کنند.

وی با بیان این که سیره زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مشعل فروزان راه انسان است، خاطرنشان کرد: مسلمانان به ویژه بانوان با مطالعه زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) صفات کمال و پسندیده را در خود ایجاد و با الگوگیری از آن بزرگوار، سعادت خود را در دنیا و آخرت تأمین کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار