جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان از وقوع ۵۶ فقره حریق در عرصه‌های ملی استان طی ۸ روز گذشته خبرداد و گفت: نیروهای منابع طبیعی تا زمان وقوع بارندگی در آماده‌باش کامل هستند.

نیروهای منابع طبیعی گلستان همچنان در آماده‌باش کامل

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد آریانفر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از جمعه (۱۹ دیماه) با توجه به گرم شدن هوا و به دنبال آن کاهش رطوبت و خشک شدن لاشبرگ و خاک برگ‌های کف جنگل، شرایط برای وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان مهیا شد، به‌طوری‌که طی این مدت تاکنون ۵۶ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی استان به وقوع پیوست.

وی تأکید کرد: تمامی نیروهای منابع طبیعی در طول این مدت با امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با آتش‌سوزی در سطح استان و شهرستان‌ها و در مناطقی که حساس و بحرانی است، مستقر هستند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: در هر منطقه با توجه به گستردگی آتش‌ها، ۱۰ یا ۱۵ نیرو مشغول به فعالیت بودند. همچنین نیروهای مردمی نیز در این مدت همکاری خوبی داشتند.

آریانفر گفت: نیروها همچنان تا زمانی که بارندگی اتفاق بیفتد و خطر آتش‌سوزی‌ها کم شود، در آماده‌باش هستند.

پیش‌بینی هواشناسی از وقوع بارندگی

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که از فردا یکشنبه (۲۸ دیماه) با عبور موج‌کوتاهی از فراز استان شاهد افزایش ابر و بارش‌های خفیف و پراکنده باران خواهیم بود.

محمود محمدقلی پور خاطرنشان کرد: از شامگاه سه‌شنبه (۳۰ دیماه) نیز به‌تدریج سامانه سرد و بارشی وارد استان می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه تا پایان هفته در سطح استان ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار