معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۴۰ مورد از تصرفات حد بستر و حریم رودخانه‌های گلستان شناسایی و ۵۲ مورد از این تجاوزات رفع تصرف شده است.

۲۴۰ تصرف غیرمجاز در حریم رودخانه های گلستان/۵۲ فقره رفع تصرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، جواد تیموری اظهارکرد: طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۲۴۰ مورد از تصرفات حد بستر و حریم رودخانه‌های گلستان شناسایی شد که در این مدت ۵۲ مورد از این تجاوزات در سطح ۹ هکتار رفع تجاوز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین در ۹ ماه گذشته گذشته طولی بالغ بر ۱۷ کیلومتر از رودخانه های استان تعیین حد بستر و حریم شده اند.

تیموری با بیان اینکه بستر رودخانه جزو انفال است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای به نمایندگی از حاکمیت در استان‌ها وظیفه تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها را برعهده دارد و محافظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و شناسایی تصرفات غیرقانونی و تلاش برای آزادسازی آنها از دست متصرفان با همکاری دستگاه قضایی و نیز اخذ سند برای بستر رودخانه‌ها را نیز پیگیری می کند که برای این کار برخی دستگاه‌ها مانند ثبت اسناد و املاک، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و غیره مشارکت می کنند.

وی با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه‌ها، خسارت سیلاب‌ها را افزایش می‌دهد، گفت: این کار سبب کاهش عرض مقطع رودخانه و مجاری آبی و به تبع آن کاهش ظرفیت آبگیری رودخانه می‌شود که سبب خروج سیلاب از مسیر اصلی شده و خسارت زیادی به متصرفان و اراضی و تأسیسات پایاب می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار