بیشتر از یک هفته است که شهرستان‌های کردکوی و بندرگز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و حالا همه ظرفیت‌ها از جمله سپاه و دادستانی نیز برای خروج این شهرها از شرایط کنونی بسیج شده است.

بسیج همه ظرفیت‌ها برای خروج بندرگز و کردکوی از وضعیت قرمز کرونایی/دادستانی و سپاه هم به کمک مردم آمدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از کردکوی ، حدود 10 روز از اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان‌های بندرگز و کردکوی از سوی سخنگوی ستاد ملی کرونا می‌گذرد و در این مدت تلاش زیادی صورت گرفته تا این شهرستان‌ها که در ورودی غربی استان گلستان واقع شده‌اند از این شرایط خارج شوند.

نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا در استان و شروع دوباره آن از این شهرستان‌ها بیشتر شده است. از طرفی همجواری این شهرها با استان مازندران و افزایش تعداد شهرهای قرمز آن به 10 شهر در یکی دو روز اخیر، این نگرانی‌ها را دوچندان کرده است.

مسئولان بهداشت و درمان استان معتقدند یکی از علت‌های اصلی شیوع کرونا در این شهرستان‌ها، تردد مردم بین این دو شهر با مناطقی از استان مازندران است.

کارگران فصلی همه ساله در این موقع برای برداشت مرکبات از باغات استان مازندران و یا بالعکس بین این شهرها در تردد هستند.

مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفته از روز گذشته ( 26 دی) ارائه هرگونه سرویس دربستی مینی بوس‌ها برای جابه‌جایی کارگران فصلی و غیره به سمت مازندران به مدت یک هفته ممنوع است.

وی افزود: این تصمیم با توجه به اعلام مسئولان مبنی بر متأثر بودن شرایط کرونایی شهرهای غربی گلستان از استان مازندران گرفته شده است.

میقانی همچنین گفت: این مینی‌بوس‌ها عمدتاً از ساعت 4 صبح به بعد در این محور تردد می‌کنند که پلیس راه در یک هفته پیش‌رو جلوی تردد آنها را خواهد گرفت.

از کردکوی، یکی دیگر از شهرهای با وضعیت قرمز استان نیز خبر می‌رسد که شرایط چندان مطلوب نیست. روز گذشته بود که رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام کرد که ظرفیت بیمارستان این شهر از بیماران کرونایی پر شده است. با اینحال علی متکی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان گفته که مشکلی برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهر وجود ندارد.

هادی عزیززاده، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان نیز دستور داده تا کالاهای اساسی برای توزیع بین مردم به جای چند مغازه خاص در اختیار  همه فروشگاه‌های این شهرستان قرار داده شود.

وی گفته در شرایطی که این شهرستان یکی از معدود شهرهای قرمز  کرونایی در کشور است توزیع کالاهای اساسی مانند روغن و تخم مرغ در تعداد محدودی از مغازه‌ها، سبب ازدحام و ماندن مردم در صف برای ساعت‌های طولانی شده بود.

دادستان عزیززاده بیان داشت: کادر درمان بر کاهش مدت حضور افراد در خارج از خانه تأکید می‌کنند و نباید اجازه داد مردم برای تهیه کالاهای ضروری مورد نیاز خود به زحمت بیفتند.

سپاه و بسیج هم که از ابتدای شیوع کرونا در کنار مردم و کادر درمان حضور داشتند این روزها با اجرای طرح شهید سلیمانی، فعالیت‌های خود را بیشتر کرده‌اند.

سیدموسی حسینی، جانشین سپاه نینوای استان گفته همه ظرفیت‌های خود را برای خروج شهرستان‌های بندرگز و کردکوی از وضعیت قرمز به کار گرفته‌ایم.

وی بر تقویت ستاد کرونای این شهرستان‌ها و فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار عمومی را در بهبود شرایط مؤثر دانست و گفت: در طرح شهید سلیمانی علاوه بر تیم‌های مراقبتی و نظارتی، تیم‌های حمایتی با کمک نیروهای بسیج فعال هستند و باید این گروه‌ها نقش آفرینی مؤثری برای مقابله با کرونا داشته باشند.

جانشین سپاه نینوای استان همچنین افزود: لازم است در قالب طرح شهید سلیمانی نقشه آلودگی این دو شهرستان تهیه و اقدامات لازم براساس آن انجام شود.

وی گفت: پرهیز از خوددرمانی و کم توجهی به کوچکترین علائم غیرطبیعی و مشکوک به بیماری از دیگر موضوعاتی است که تیم‌های فعال در طرح شهید سلیمانی باید به مردم آموزش دهند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شهرهای بندرگز و کردکوی در وضعیت قرمز، گرگان به همراه علی آبادکتول، بندرترکمن و مینودشت در وضعیت نارنجی و 8 شهرستان دیگر از جمله گنبدکاووس در وضعیت زرد قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار