مهلت ثبت برای دریافت انواع وام های دانشجویی فردا چهارشنبه اول بهمن پایان می پذیرد.

آخرین مهلت ثبت نام وام دانشجویی

به گزارش گلستان ۲۴؛ صندوق رفاه دانشجویان،  پیش از این در بخشنامه ای با اعلام جدول زمان‌بندی ثبت وام های دانشجویی در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و تشدید آن مهلت ثبت نام وام ها را برای بار اول تا ۱۵ دی ماه تمدید و اعلام کرد: در حال حاضر نظر به پایداری شرایط خاص شیوع کرونا و به منظور رعایت حال تمام دانشجویان به ویژه دانشجویانِ جدیدالورود و عدم محدودیت ِ بهره مندی دانشجویان نوورود از وام ها، مهلت ثبت وام‌های دانشجویی تا تاریخ اول بهمن تمدید می شود.
بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبالغ وام های دانشجویی در نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پنج دسته وام های تحصیلی، ضروری، ویژه دکتری، مسکن و شهریه اعلام شد. بر این اساس دانشجویان همه مقاطع تحصیلی برای هر نیمسال تحصیلی می توانند یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان وام تحصیلی دریافت کنند.
همچنین حداکثر سقف وام ضروری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته وام ضروری ۶ میلیون تومان و برای مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیربورسیه حداکثر تا سقف هشت میلیون تومان و همچنین برای مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.
دانشجویان برتر، نمونه کشوری و مبتکر تا سقف سه میلیون، دانشجویانی که از حوادث و بلایای طبیعی آسیب دیدند تا سقف سه میلیون، دانشجویان قهرمان ورزشی تا سقف دو میلیون می توانند وام ضروری دریافت کنند.
همچنین بر این اساس برای رویدادهایی نظیر ازدواج نیز تا سقف سه میلیون تومان وام ضروری پرداخت می شود، ضمن اینکه دانشجویان می توانند تا سقف پنج میلیون تومان به عنوان تنخواه وام ضروری دریافت کنند، همچنین برای رویدادهایی نظیر تولد فرزند برای دانشجویان، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو، حادثه دیده در سوانح و تصادفات و همچنین دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص از سقف سه تا پنج میلیون تومان وام ضروری در نظر گرفته شده است.
براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، دانشجویان دکتری تخصصی ناپیوسته می توانند از منابع صندوق رفاه و یا بانک توسعه تعاون به صورت هر ۶ ماه یک بار به مبلغ ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان وام ویژه دکتری دریافت کنند. همچنین برای همه مقاطع تحصیلی در طول هر مقطع مبلغ ۲۵ میلیون تومان در شهر تهران، ۲۰ میلیون تومان در کلانشهرها و ۱۵ میلیون تومان نیز در سایر شهرها وام مسکن پرداخت می شود.
همچنین دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته تا سقف یک میلیون، دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای، دکترای پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته نیز به میزان دو تا پنج میلیون تومان در هر نیمسال می توانند وام شهریه دریافت کنند.

 

 

منبع : رویدادایران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار