امام جمعه آق قلا و مدیر کل کتابخانه های استان گلستان، اظهار داشت: حاکمان و روسای کشورهای اسلامی سلایق شخصی خود را کنار گذاشته و با انجام فعالیت های منسجم و تعیین اولیت های جهان اسلام مانع از پراکندگی و تفرقه افکنی میان امت اسلامی گردند.

رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی موجودیت خود را در ایجاد اختلاف و تفرقه میان کشورهای اسلامی می بیند

به گزارش گلستان ۲۴؛ آخوند حاج عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق قلا در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون مسائل مهم کنونی جهان اسلام، بیان نمود: اکنون بیش از هر زمانی امت اسلامی به وحدت و انسجام نیاز دارد زیرا استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی موجودیت خود را در اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی مشاهده می کند؛ حاکمان و روسای کشورهای اسلامی اختلافات و سلایق شخصی را کنار بگذارند و به دور از هر مذهب و قومیت جبهه ای واحد تشکیل داده و در مقابل کفر و تشتت بایستد.

مدیر کل کتابخانه های استان گلستان تفرقه و دوری را عامل پراکندگی امت اسلامی دانست و افزود: تفرقه و دوری سبب خواهد شد مسلمانان از یکدیگر پراکنده شوند و از اتحاد و انسجام آنان کاسته گردد، امیدواریم علما ، اندیشمندان و تمامی افراد تاثیرگذار جهان اسلام موضوعاتی که موجب ایجاد فاصله میان امت اسلامی می شود را را شناسایی و کنار گذاشته و اولویت فعالیت های خود را در تنظیم روابط مسلمانان قرار دهند.

امام جمعه آق قلا در ارتباط با اهمیت مسئله فلسطین و اولویت آن در جهان اسلام، عنوان کرد: سرزمین فلسطین و قدس شریف به عنوان نماد وحدت و تقریب و مقاومت است؛ امت و ملت های مسلمان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که حمایت از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف یک اصل و یک نماد برای وحدت و عدالت خواهی است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره در طول سالیان اخیر به سرزمین های مسلمانان یورش برده است و در این مسیر از تجاوز و غارت به اموال و نفوس مسلمانان دریغ نکرده است.

وی در پایان تاکید کرد: امت اسلامی با تکیه بر تقوا و اعتقادات خود با تمام وجود جان خود را کف دست قرار داده و در میدان حق علیه باطل حضور پیدا کرده و با اتحاد و انسجام و توکل بر خدای متعال از مقدسات خود دفاع می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار