استاندار گلستان با اشاره به تغییر رنگ کرونایی استان از نارنجی به زرد تاکید کرد که عادی انگاری و کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ورود موج چهارم کرونا به استان را تسریع می‌کند.

عادی انگاری؛ ورود موج چهارم کرونا به گلستان را تسریع می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق شناس روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای گلستان اظهار داشت: با وجود کاهش تعداد بیماران، ممنوعیت تردد شبانه ( از ۱۰ شب تا چهار صبح) در گرگان و گنبدکاووس اعمال خواهد شد.

وی کاهش ترددهای غیرضروری را در قطع زنجیره شیوع کرونا موثر دانست و گفت که در تعطیلات پایان هفته آینده تیم های شبکه بهداشت و درمان در ورودی های گلستان مستقر شده و از ورود افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا جلوگیری خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان هم در این جلسه گفت: کاهش ابتلا و دورشدن استان از شرایط قرمز نباید موجب تغییر رفتار مردم در کنارگذاشتن اجرای شیوه نامه های بهداشتی شود.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بستری در استان از ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته به ۳۸۹ بیمار کاهش یافته که امیدواریم روند کاهشی ابتلا به این ویروس همچنان ادامه پیدا کند.

به گفته فاضل از مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گلستان ۸۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و حال ۳۰ نفر وخیم است.

وی گفت که در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مراوه تپه، کلاله، گالیکش، رامیان، گنبدکاووس و گمیشان در وضعیت آبی و گرگان، علی آبادکتول، آق قلا، بندرترکمن، مینودشت، آزادشهر، کردکوی و بندرگز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار