استاندار گلستان به سهامداران پتروشیمی وعده خبرهای خوش طی روزهای آینده داد و گفت: به زودی خبرهای خوبی برای پتروشیمی گلستان در راه است.

استاندار گلستان به سهامداران پتروشیمی وعده خبر خوش داد/ کلنگ‌زنی بندر سبز تا 1400

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق شناس صبح امروز در آئین نمادین استقبال از امام راحل در فرودگاه گرگان با تشریح برنامه‌های دهه فجر و جشن ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به زودی خبرهای خوبی پیرامون پتروشیمی گلستان در راه است، از نمایندگان، قوه قضائیه و سایر مسوولان استان که برای اجرای این کار اساسی و زیربنایی پای کار آمدند قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: طبق روال سنوات گذشته سال‌های بعد از انقلاب سنت حسنه‌ای شکل گرفت و در دو بازه زمانی نیمه اول سال «هفته دولت» و نیمه دوم سال «دهه فجر» خدمات نظام به آگاهی مردم رسانده می‌شود.

*حجم پروژه‌های عمرانی و اقتصادی نزدیک به دو برابر شده است

استاندار گلستان با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر با گرامیداشت ورود نمادین امام به فرودگاه که یادآور دهه فجر سال ۱۳۵۷ است آغاز می‌شود، افزود: از امروز تا پایان ۲۲ بهمن در همه شهرها برنامه‌های افتتاح پروژه‌های عمرانی را خواهیم داشت.

حق‌شناس در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و اشتغالزا گفت: در دهه فجر امسال ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کنیم که ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته هفته دولت و دهه فجر ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد و در هفته دولت و دهه فجر امسال ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. این در حالی است که کل سال جاری درگیر بیماری کرونا بودیم و شدت آثار تحریم‌ها بیشتر از سال گذشته بود اما حجم پروژه‌های عمرانی و اقتصادی نزدیک به دو برابر شده است.

*اشتغالزایی ۶ هزار و ۹۴۷ نفر با اجرای پروژه‌های دهه فجر

استاندار گلستان از اشتغالزایی ۶ هزار و ۹۴۷ نفر با اجرای این پروژه‌ها در استان خبر داد و گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های صنعتی در استان داریم، ۳۵ میلیارد تومان پروژه‌های ورزشی افتتاح می‌شود.

حق‌شناس از آبگیری سد نرماب خبر داد و افزود: سد آقدکش ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، زهکشی ۷۸ هزار هکتار اراضی استان به اتمام رسید و زهکشی ۵۰ هزار هکتار را رئیس جمهور قول منابع اعتباری آن را دادند، ۴۲ هزار هکتار زهکشی اراضی نیز از طریق شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از نصف عملیات زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از سال ۱۳۹۲ در استان کلید خورد، گفت: تا پایان دولت عملیات زهکشی اراضی به اتمام می‌رسد.

*بخش عمده‌ای از مسکن محرومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود

استاندار گلستان با بیان اینکه یکصد میلیارد تومان برای ۱۰۰ هزار هکتار آبخیزداری هزینه شده است، ابراز کرد: از سال ۱۳۷۲ الی سال ۱۳۹۲ حدود ۳۱۵ هزار هکتار اراضی استان آبخیزداری و آبخوان‌داری شد، از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۳۵ هزار هکتار اراضی استان آبخیزداری شده است ۶۶۰ هزار هکتار اراضی آبخیزداری و آبخوان‌داری شده و ۷۰۰ هزار هکتار باقی مانده است.

حق‌شناس بیان کرد: در گمیشان پس از آنکه زهکشی انجام شد مردم به سمت کاشت گندم رغبت بیشتری کردند و منجر به روند افزایش برداشت شد با این اتفاق وضع رفاهی مردم بهبود پیدا می‌کند.

وی در خصوص پروژه‌های محرومیت‌زدایی گفت: سال گذشته ۳ هزار واحد مسکونی با حضور تابش برای مسکن محرومان کلنگ‌زنی شد و بخش عمده‌ای از مسکن محرومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

*توزیع عادلانه امکانات دولت در همه نقاط استان انجام شده است

به گفته استاندار گلستان، گازرسانی به دورترین نقاط روستاهای مراوه تپه، آسفالت جاده، در شرق استان به خاطر کرونا مشکلاتی برای دانش‌آموزان در استفاده از شبکه شاد وجود داشت که دسترسی اینترنت از سوی مخابرات تسهیل شد.

حق‌شناس از تقویت شبکه برق در مناطق محروم استان خبر داد و افزود: با توجه به این‌که زلزله، رانش و سیل را در شهرستان‌های رامیان، آزادشهر و مراوه‌تپه داشتیم بخش عمده‌ای از پروژه‌های تعریف شده به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه پراکنش پروژه‌های دهه فجر در کل استان وجود دارد، ابراز کرد: تمرکز ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه دهه فجر در شهرهای ۱۴ گانه استان توزیع شده است، یکی از استان‌هایی هستیم که همه شهرستان‌ها یا بیمارستان دارند یا در حال ساخت بیمارستان هستند، توزیع عادلانه امکانات دولت در همه نقاط استان انجام شده است.

* کلنگ‌زنی ساخت بندر امسال و یا سال آینده در گلستان 

استاندار گلستان با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های در پیشرفت استان اثربخش است، بیان کرد: پروژه‌های زیرساختی اگر شروع و به اتمام برسد اثر ماندگار دائمی خواهد داشت.

حق‌شناس با اشاره به اینکه به دنبال ساخت بندر در استان گلستان هستیم، گفت: سازمان بنادر مطالعات بندر در استان گلستان را انجام داده است، آنها پذیرفتند که یک بندر در این استان ساخته شود که این مهم امسال و یا سال آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی موقعیت ایجاد بندر در استان گلستان را مثبت دانست و تصریح کرد: با ایجاد بندر زمینه واردات چوب انجام می‌شود که باعث رونق اقتصادی در استان خواهد شد ایجاد بندر همانند فرودگاه در رونق تجارت موثر است.

*مقدمات اکتشاف گاز در گمیشان فراهم شد

استاندار گلستان با بیان اینکه مقدمات اکتشاف گاز در گمیشان فراهم شده است، افزود: دکل حفاری آن در دهه فجر استقرار پیدا می‌کند و امیدوار هستیم اتفاقات خوبی در اجرای این پروژه بیفتد.

حق‌شناس از اخذ مجوز ۶ هزار هکتار سایت میگو خبر داد و گفت: بر این اساس قرار است به تعاونی‌ها و صندوق‌ها برای مزارع میگو وام کم‌بهره بدهند تا در قالب ۲۵۰ مزرعه راه‌اندازی شود، سال گذشته با وجود بیماری لکه سفید اما میزان تولید میگو در استان بسیار خوب بود و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تن میگو در استان تولید می‌شود که به اشتغالزایی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ تن میگو در سایت گمیشان برداشت شده است، افزود: ۸۲ مزرعه میگو اکنون در استان فعالیت می‌کند و بیماری لکه سفید نداریم.

*پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد به خاطر کمبود اعتبارات روی کاغذ است

استاندار گلستان با اشاره به اینکه اتصال راه‌آهن اینچه‌برون به گنبدکاووس، آزادشهر و شاهرود سبب کوتاه شدن ۵۰۰ کیلومتر مسیر می‌شود، گفت: در این راستا مکاتبه با وزارت راه انجام دادیم، اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کرده که از طریق سرمایه‌گذار می‌تواند این پروژه را اجرا کند.

حق‌شناس در خصوص پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد بیان کرد: این پروژه به خاطر کمبود اعتبارات همچنان روی کاغذ است.

استاندار گلستان به سهامداران پتروشیمی وعده خبرهای خوش طی روزهای آینده داد و گفت: به زودی خبرهای خوبی در راه است، از نمایندگان، قوه قضائیه و سایر مسوولان استان که برای اجرای این کار اساسی و زیربنایی پای کار آمدند قدردانی می‌کنم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار