یک تست جدید کووید-۱۹ که با استفاده از بزاق حتی موارد ابتلای بدون عارضه را ردیابی می‌کند در بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفته است.

روشی جدید برای شناسایی بیماران کرونایی که بدون عارضه هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، این تست جدید که «لَمپُور» نام دارد و توسط موسسه «آکسفورد نانوپُور» تولید شده در آزمایشگاه‌های سیار در چهار ناحیه این کشور به آزمایش گذاشته خواهد شد.

این تست هم‌اکنون نیز در شهر اَبِردین اسکاتلند مورد استفاده قرار گرفته و قرار است در شهرهای تِلفوُرد، نیوبِری و برِنت هم توزیع شود. آزمایش‌ها نشان داده است که این تست جدید می‌تواند حتی موارد ابتلای بدون عارضه را نیز ردیابی کند.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی انگلیس می‌گوید تست‌های «لمپور» در کنار آزمایش‌های «پی‌سی‌آر» و تست‌های سریع کرونا با ظرفیت بیشتر ردیابی ویروس، قابل استفاده برای آزمایش گروه‌های متعدد مردم است.

ارزیابی‌های بالینی بنیادهای نظام درمان عمومی انگلیس و دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که این آزمایش جدید دارای حساسیت ۹۹.۵۷ درصد (قابلیت تست برای تشخیص صحیح بیمار مبتلا) و خاصیت ویژه ۹۹.۴ (توانایی ردیابی ویروس در افراد بدون عارضه) است.

موسسه آکسفورد نانوپور همچنین با استفاده از این فناوری در حال تولید دستگاه‌هایی برای ردیابی دیگر ویروس‌های دستگاه تنفسی از جمله آنفلوآنزا و ویروس‌های بیماری برونشیت است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی انگلیس می‌گوید: بررسی نتیجه این برنامه آزمایشی تا ماه آینده ادامه دارد و سپس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار