رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای افزایش ارجاع پرونده‌های دادسرا به شعب صلحی شورای حل اختلاف خبر داد.

" دادسرا " اورژانس دستگاه قضایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان امروز در جمع کارکنان دادسرای گرگان این خبر را اعلام کرد و گفت: با مدیریت دادسرای مرکز استان، امسال تعداد بیشتری از پرونده‌ها به ویژه دعاوی مربوط به خانواده، توهین و تهدید به شعب صلحی شورای حل اختلاف ارجاع شد که نتیجه آن سازش بین ۶۰ تا ۷۰ درصدی این پرونده هاست.

هادی هاشمیان با بیان این که راهکار حل و فصل خصومت بین طرفین به ویژه در دعاوی ارجاع شده به دادسرا که افراد تازه در ابتدای راه هستند، صدور حکم نیست افزود: باید بر ترعیب طرفین به صلح به ویژه در دعوا‌های خانوادگی، بیشتر تمرکز کنیم.

هاشمیان، دادسرا را اورژانس دستگاه قضایی خواند و گفت: مراجعین به دادسرا بیشتر از سایر بخش‌ها نیاز به دلجویی و پاسخگویی دارند و همکاران ما بر اساس وظیفه اداری و شرعی نیاز است بیشتر مراقب رفتار خود باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان به کارکنان توصیه کرد: مراقب باشند به علت سر و کار داشتن با انواع جرایم، مراجعان را به چشم مجرم نبینند و کرامت آنان را حفظ کنند.

هادی هاشمیان در پاسخ به مشکلات معیشتی کارکنان هم از تشکیل کارگروهی برای گره گشایی از کار کارهمکاران خبر داد و گفت: در این کارگروه تا جایی که امکان پذیر باشد برای رفع مشکلات معیشتی و خانوادگی همکاران تلاش می‌کنیم.
وی درباره دغدغه‌های حقوقی کارکنان هم گفت: در قوه قضاییه تلاش برای بهبود معیشت کارکنان در حال انجام است که امیدواریم نتیجه آن، خوشحالی همکاران را در پی داشته باشد.
هاشمیان افزود: علیرغم تنگنا‌های بودجه‌ای، در دادگستری استان هم اقداماتی هرچند کوچک برای کمک به معیشت همکاران در حال اجراست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست از کاهش ورودی‌های امسال دادسرا خبر داد و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف و غربالگری پرونده‌ها در بدو ورود به دادسرا از علل این کاهش است.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: این کاهش فرصت بیشتری در اختیار قضات دادسرا برای رسیدگی به پرونده‌ها مهم فراهم کرده است.

سختی کار، نحوه ارتقای رتبه و ساز و کار پرداخت بهره وری از جمله پرسش‌ها و دغدغه‌های مطرح شده کارکنان دادسرای گرگان در نشست امروز با رئیس کل دادگستری استان و معاونان منابع انسانی و مالی وی بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار