جعفری از انجام بیش از هفت هزار آزمایش تشخیص کرونا در مراکز منتخب و بیمارستان ها به صورت سرپایی خبر داد و گفت: از آغاز اپیدمی کرونا در بیمارستان های گلستان، از ۴۲ هزار و ۳۳۵ نفر تست تشخیص کرونا گرفته شده است.

انجام آزمایش تشخیص کرونای بیش از ۴۹ هزار گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» ظهر امروز (دوشنبه ۱۳ بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ۴۲ هزار و ۳۳۵ نفر از ابتدای کرونا تاکنون در بیمارستان های استان گلستان تست تشخیص کرونا (پی.سی.آر) گرفته شده است که از این میزان ۲۳ هزار و ۲۱۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

 

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: همچنین در مراکز منتخب و بیمارستان های استان نیز به صورت سرپایی از هفت هزار و ۴۵۰ نفر آزمایش تشخیص کرونا (پی.سی.آر) گرفته شده است.

 

جعفری از انجام پنج هزار تست تشخیص سریع کرونا نیز در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در استان در اختیار داریم و در انجام این آزمایش هنوز به آن حد نصاب برای رهگیری بیماران نرسیدیم.

 

وی به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی در نانوایی ها و مراکز ارائه خدمات به مردم نیاز به فرهنگ سازی دارد که در این مسیر رسانه ها نقش ارزنده ای بازی می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار