مدیرکل بهزیستی استان گلستان:

حسینی گفت: ۱۶۸ کودک کار و خیابانی در سال ۹۸ شناسایی شده بود که در امسال تعداد کودکان کار و خیابانی به ۳۵۰ مورد افزایش یافته است.

۳۵۰ کودک کار و خیابانی در گلستان شناسایی شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید مهدی حسینی» صبح امروز (سه شنبه 14 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: افراد دارای معلولیت های جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی و معلولیت های روانی در حوزه توان بخشی از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان  ادامه داد: در برخی از موارد در خصوص این معلولیت ها استان گلستان رتبه های خوبی در کشور ندارد و باید با تلاش و هماهنگی دستگاه های اجرایی میزان شیوع برخی از معلولیت ها را در استان کاهش دهیم.

 

حسینی بابیان اینکه 17 شیرخوارگاه زیر مجموعه بهزیستی در استان فعالیت می کنند، ابراز داشت: 168 کودک کار و خیابانی در سال 98 شناسایی شده بود که در امسال تعداد کودکان کار و خیابانی به 350 مورد افزایش یافته است.

 

وی بابیان اینکه باید همه دستگاه ها در کنار بهزیستی از کودکان کار و خیابانی حمایت کنند، افزود: سامانه 123 به منظور مشاوره اجتماعی به شهروندان در نظر گرفته شده و مداخلاتی در حوزه کودک آزاری، همسر آزاری، خشونت بر علیه زنان و غیره انجام می دهند.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان ابراز داشت: در سالجاری پنج هزار و 699 تماس در 9 ماهه امسال با سامانه 123 انجام شده است.

 

حسینی یادآور شد: 25  فرزند به خانواده هایی که شرایط برخوردار بودند در سال گذشته از سوی بهزیستی واگذار کردیم و امسال 27 فرزند به خانواده های دارای شرایط واگذار شده است.

 

وی تاکید کرد: برخی از خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری به کسانی است که در حوزه اعتیاد دچار مشکل شدند و تلاش می کنیم که فرد معتاد پس از سم زدایی و ترک اعتیاد وارد بازار کار و جامعه شود.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان متذکر شد: طرح غربالگری شنوایی سنجی کودکان یکی از مواردی است که بهزیستی پیگیری می کند و در سال 98 بالغ بر 34 هزار و در سالجاری 24 هزار و 79 غربالگری داشتیم.

 

حسینی تاکید کرد: در سال اخیر بر اساس غربالگری 174 کودکی که دچار مشکلات شنوایی بودند شناسایی و آنها را به سمت سمعک هدایت کردیم و 69 مورد نیز این مداخلات به کاشت حلزون منجر شد.

 

وی افزود: غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال را بهزیستی در دستور کار قرار داده که این اقدام از آسیب های بینایی در درازمدت جلوگیری می کند براین اساس یک هزار و 560 مورد مداخله داشتیم که بینایی این کودکان با مراجعه به پزشک و استفاده از عینک اصلاح می شود.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان  بابیان اینکه 6 مرکز مشاوره ژنتیک در سطح استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در مراکز مشاوره اجتماعی در 9 ماهه امسال  17 هزار و 222 مورد مشاوره در خصوص کودک، طلاق، ازدواج و غیره ارائه شد و  در واحد پیشگیری خط 1480 به صورت غیرحضوری ارائه خدمات ارائه می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار