رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از دانه‌های روغنی موردنیاز کشور از خارج وارد می‌شود، گفت: این ظرفیت در کشور وجود دارد که در تولید دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم.

ظرفیت خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی را داریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ مختار مهاجر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال آینده سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در دیم‌زارهای استان از ۲۰ هزار هکتار فعلی به ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امسال در سطح بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان کلزا کشت شده است، افزود: سال گذشته ۸۳ هزار تن کلزا در قالب خرید تضمینی از کشاورزان گلستانی خریداری شد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به رتبه نخست گلستان در تولید دانه‌های روغنی، بیان کرد: با توجه به رقم سویا جدیدی که تهیه شده، سال آینده سطح زیر کشت این محصول نیز در استان به بیش از ۳۰ هزار هکتار خواهد رسید.

مهاجر خاطرنشان کرد: گلستان در تولید کلزا، سویا، آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند پاییزه و خرمالو مقام دوم، شلتوک، پیله تر ابریشم، پنبه و میگو رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشور را دارد.

ویر بیان کرد: در گلستان ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۶۵۳ هزار هکتار اراضی زراعی و ۳۲ هزار هکتار اراضی باغی وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: سال گذشته ۵ میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی از جمله ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات زراعی، ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی و ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی تولید شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار