مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان از آغاز برداشت ذرت علوفه ای و پنبه در 766 هکتار از اراضی شهرستان رامیان طی سال‌ جاری خبر داد.

آغاز برداشت ذرت علوفه ای و پنبه از اراضی شهرستان رامیان

به گزارش گلستان24، «یدالله رجبلو» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: پیش‌بینی می‌شود از 246 هکتار اراضی باعملکرد 40 تن در هکتار بیش از 9 هزار تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

وی اظهار کرد:  بخش عمده ‌ای از این محصول در دامداری‌های شهرستان مصرف و مازاد آن به بازار شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رجبلو افزود:  تولید و تامین علوفه دام از مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است که ایجاد اشتغال پایدار را در بخش کشاورزی به دنبال داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان  بیان کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای تعامل کشاورزان و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی جهت ارائه آموزشهای لازم در خصوص افزایش راندمان تولید در این شهرستان ارائه می‌شود.

آغاز برداشت پنبه از سطح 520 هکتار از اراضی خان ببین

وی همچنین از آغاز برداشت پنبه از سطح 520 هکتار از اراضی شهر خان ببین خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری 520 هکتار از اراضی و مزارع خان ببین به کشت پنبه اختصاص داده‌ شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار و 40  تن وش پنبه برداشت شود.

وی افزود: متوسط برداشت پنبه در مزارع این شهر به ازای هر هکتار بیش از دو تن است.

رجبلو تصریح کرد: برداشت به موقع محصول، رعایت اصولی فنی برداشت، حمل صحیح خلال‌های پنبه و استفاده نکردن از نخ های پلاستیکی در دور خلال‌ها، توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان پنبه کار شهرستان رامیان است.

/گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار