رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نظارت وظیفه قانونی مدیران است و حتی اگر مدیری تخلف نکند اما در زیرمجموعه آن ها فساد روی دهد برای مدیران هم به اتهام ترک فعل پرونده قضایی تشکیل می دهیم .

مدیران در فساد زیر مجموعه خود مسئول هستند/ تشکیل پرونده قضایی برای مدیران دستگاه های اجرایی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان که با موضوع بررسی گلوگاه های فساد برگزار شد، اظهار کرد: نظارت وظیفه قانونی مدیران است و حتی اگر مدیری تخلف نکند اما در زیرمجموعه آن ها فساد روی دهد برای مدیران هم به اتهام ترک فعل پرونده قضایی تشکیل می دهیم .

وی با اشاره به این که شناسایی گلوگاه ها فساد در دستگاه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کند به طور جد در دستور کار دستگاه قضایی استان است افزود: در دوره تحول دستگاه قضایی ، اغماض و ملاحظه ای در برخورد با مفسدین اقتصادی وجود ندارد .

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که دستگاه قضایی در کنار دستگاه های اجرایی برای توسعه استان است گفت: البته این همراهی به معنای نادیده گرفتن تخلف ها و فساد نیست و بر اساس رهنمود های رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس قوه قضاییه، روند رسیدگی به پرونده های فساد و تخلفات اداری با رعایت موازین قانونی به اطلاع مردم خواهیم رساند .

هاشمیان در ادامه به پرونده 30 سال پیش کارکنان قضایی اشاره کرد و گفت: هم در این پرونده و هم در پرونده 500 هکتاری مراتع گنبدکاووس ، دادگستری استان راسا ورود کرد و تا ابطال اسناد و بازگرداندن آن ها به بیت المال پیش رفت .

تشکیل پرونده قضایی برای مدیران دستگاه های اجرایی استان از ابتدای امسال

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان مرکز استان در این جلسه  از تشکیل پرونده قضایی برای مدیران دستگاه های اجرایی استان از ابتدای امسال و گفت: این تخلفات برای مدیران استانی ، شهرستانی و کارمندان و شهرداری ها در دادسرای مرکز استان  به اتهاماتی مانند  ترک فعل و  انجام ندادن تکالیف قانونی و اجرا نکردن دستورات قضایی ، از ابتدای امسال تشکیل شده است .

وی افزود: برای تعدادی از این پرونده ها کیفرخواست صادر شده و بقیه نیز در حال رسیدگی و تکمیل تحقیقات است .

دادستان مرکز استان در ادامه این جلسه نبود برخی هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را یکی از علل بروز فساد و رانت به ویژه در حوزه زمین خواری و تصرف اراضی ملی عنوان کرد و گفت: اگر دستگاه ها پیش از صدور مجوز یا سند از منابع طبیعی استعلام بگیرند بخشی از تخلفات در زمین خواری کاسته می شود .

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: در دادسرای مرکز استان برای جلوگیری از تخلف در حوزه واگذاری اراضی دولتی به تعاونی ، اداره راه و شهرسازی را مکلف کردیم  به دادستانی ها اعلام کنند تا استعلام و ها و روند واگذاری ها از نظر قانونی بررسی شود .

کیا معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان هم در این جلسه گفت: ۲۰ نفر از افرادی که بدهی بانکی بالایی داشتند و در صدد پرداخت معوقات هزاران میلیاردی خود نیستند شناسایی و به زودی با آن ها برخورد می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار