رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی گلستان در مورد استفاده از گروه میوه ها توصیه هایی ارایه کرد.

میوه ها بهتر است چطور مصرف شوند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:گروه میوه‌ها، شامل انواع میوه‌ها و آب میوه طبیعی است، میوه نیز مانند سبزی‌ها در مقایسه با گروه‌های دیگر انرژی و پروتئین کمتری دارند.

او ادامه داد: این گروه شامل انواع میوه آب میوه طبیعی کمپوت‌ها و میوه‌های خشک است میوه‌ها منابع غنی از انواع ویتامین‌ها آنتی اکسیدان‌ها انواع املاح و فیبر هستند.

لشکر بلوکی افزود: میزان نیاز میوه  به صورت مصرف روزانه ۲ تا ۴ واحد است.

او افزود: میوه‌های تازه یا آب میوه تازه و طبیعی را به عنوان میان وعده در طول روز مصرف و بیشتر سعی کنید میوه تازه به جای آبمیوه استفاده شود تا بتوانید از فیبر آن‌ها بیشتر بهره ببرید.

او گفت: همواره یک ظرف بزرگ میوه در دسترس افراد خانواده بگذارید تا با دیدن آن اعضای خانواده تشویق به مصرف میوه شوند.

لشکر بلوکی گفت: صبح‌ها میوه تازه یا آبمیوه تازه و طبیعی میل کنید.

او گفت:میوه‌های خرد شده و قطعه قطعه شده را  سریع مصرف کنید و تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید، زیرا با پوست کندن و قطعه قطعه کردن و با آسیب به بافت میوه به مرور محتوای میوه‌ها در آن کم خواهد شد.

او گفت: در هنگام خرید میوه‌هایی را بخرید که بافت و پوست سالمی دارند و بیش از حد نرم نشده اند.

لشکر بلوکی گفت: برای تشویق کودکان به مصرف میوه همواره به عنوان میان وعده مدرسه میوه را در نظر بگیرید و فراموش نکنید که ذائقه کودکان از دوران کودکی شکل می‌گیرد.

او ادامه داد: تنوع را در مصرف میوه‌ها رعایت کنید، زیرا ترکیب میوه‌ها نیز با هم متفاوت است بدین ترتیب ویتامین‌ها و ترکیبات مختلف را دریافت می‌کنید.

او گفت:در میان وعده می‌توانید از میوه‌های خشک استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید که این میوه‌ها قند زیادی دارند ودر مصرف آن‌ها باید اعتدال رعایت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار