نماینده مردم علی‌آباد کتول مطرح کرد

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس گفت: برای کمک به اقتصاد کشاورزان و در راستای تأمین امنیت غذایی کشور، نیاز است که هلدینگ بانک‌ها و شستا در استان سرمایه‌گذاری انجام دهند.

جای خالی سرمایه‌گذاری شستا و هلدینگ بانک‌ها در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گلستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی دارد و در چندین محصول استراتژیک، رتبه برتر تولید در کشور را داراست.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد کشاورزی، افزود: متأسفانه با وجود این ظرفیت‌ها، هلدینگ بانک‌ها و شستا در استان گلستان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. معتقدیم مسئولان ملی در گام دوم انقلاب باید برنامه‌ریزی جامعی را برای استفاده از ظرفیت‌های این استان داشته باشند.

دسترسی گلستان به کشورهای اوراسیا

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با بیان اینکه در گلستان بستر ارتباط ریلی و هوایی با کشورهای اوراسیا مهیا است، گفت: اکنون با توجه به مشکلات با غرب بعد از خروج آمریکا از برجام و همراهی اروپا با آمریکا، می‌طلبد که ارتباط کشورمان را با شرق و کشورهای اوراسیا افزایش دهیم.

نوروزی با اشاره به اینکه با این کار هم جهش تولید و هم اشتغال پایدار در منطقه محقق می‌شود، افزود: انتظار داریم وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی، خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل به خواست مردم استان گلستان عمل کنند.

تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون در اولویت قرار گیرد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیگیری‌های تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون اشاره کرد و گفت: گلستان از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بالا و موقعیت خاص جغرافیایی برخوردار است لذا از مسئولین خصوصاً اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می‌کنیم این استان را استثناء قرار داده و تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون را در اولویت قرار دهند.

عدم راه‌اندازی پتروشیمی ظلم به مردم گلستان است

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس بیان کرد: مردم زیادی از سال ۱۳۸۵ سهام پتروشیمی گلستان را خریداری کردند اما متأسفانه با گذشت ۱۴ سال هنوز این پتروشیمی راه‌اندازی نشده است.

نوروزی با انتقاد از قصور و کوتاهی در این موضوع، گفت: از وزیر نفت درخواست کردیم در فرصت باقیمانده از دولت دوازدهم، پتروشیمی گلستان را راه‌اندازی کند تا مشکلات مردم حل شود. این کار در اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال برای مردم استان اثرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار