هادی حق شناس در گفت و گو با گلستان24؛

استاندار گلستان: یکی از عواملی که موجب عدم پیشرفت پروژه پتروشیمی گلستان شده است،مشکلاتی است که در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد.

علت عدم پیشرفت پتروشیمی گلستان نبود سرمایه گذار است

به گزارش گلستان24؛پتروشیمی گلستان یکی از پروژه های قدیمی این استان می باشد که حدود 100 هزار نفر سهام دار دارد که نزدیک به 13سال است که بدون هیچ پیشرفتی خوابیده و خبری از وضعیت سرمایه مردم نیست.

مردم استان گلستان با امید سرمایه گذاری پول خود در پتروشیمی و ایجاد اشتغال برای جوانان استان از این پروژه حمایت کردند ولی در حال حاضر علی رغم وعده هر ساله مسئولین چه استانداران سابق و چه خود آقای رئیس جمهور پیشرفتی در این طرح وپروژه حاصل نشده است.

از آنجایی که مواد اولیه خیلی از کارخانه ها و تولیدی های صنعتی کشور از مواد پتروشیمی تامین می شود ساخت و بهره برداری از این طرح در اشتغال و اقتصاد استان گلستان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در همین خصوص خبرنگار ما با طرح این سوال از هادی حق شناس استاندار گلستان که در آینده چه برنامه ای برای پیشرفت پتروشیمی گلستان دارید وضعیت این پروژه مهم را از استاندار جدید گلستان جویا شد.

حق شناس نیز در پاسخ به خبرنگار ما گفت:این پروژه قدیمی به علت اینکه ظرفیت استفاده از گاز ودریا برای آن فراهم است می تواند پروژه ی خوبی باشد.

وی اظهار کرد:یکی از دلایل عدم پیشرفت این پروژه عدم حمایت از سوی سرمایه گذار است چرا که شخص سرمایه گذار با اینکه مردم سهام دار این پروژه باشند مخالف است که باید این موضوع حل شود.

استاندار گلستان، در پایان خاطرنشان کرد:در حال حاضر اطلاعات دیگری از این پروژه ندارم.

طبق اظهارات سید علی طاهری نماینده پیشین شهر هایی گرگان وآق قلا یکی از مشکلاتی که در پتروشیمی گلستانوجود داشت، نبود سرمایه گذار متناسب با این پروژه بود،چرا که بانک ها برای دادن تسهیلات اولیه، سرمایه گذاری با سوابق سنگین و مورد اعتماد می خواستند که با پیگیری های مستمرمجمع نمایندگان استان چند سرمایه گذار مورد قبول بانک ها برای بازدید و عقد قرار داد به استان آمدند که با سنگ اندازی های آقای صادقلو استاندار سابق، در این پروژه پیشرفتیحاصل نشد است.

دکتر طاهری همچنین در مصاحبه قبلی خود با این پایگاه خبری اظهار می کند:بازرس وزارت نفت و پتروشیمی کشور در نامه ای به وزیر نفت گفته است، ساخت این پتروشیمی در گلستان هیچ مانع علمی ندارد چرا که تمامی نیازها برای ساخت پتروشیمی از جمله آب،گاز و حمل نقل برای این طرح در گلستان موجود می باشد.

حال باید ببینیم که استاندار جدید گلستان که در زمینه فعالیت های اقتصادی روزمه خوبی نیز دارد برای پیشرفت این پروژه که می تواند نیاز خیلی از کارخانجات را تامین کند،در آینده چه برنامه های دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • مسعود
    0

    واسه اراجیف بافتن که کلا نه تنها شما بلکه کل مسوولین کشور ید طولایی دارین،کار که الحمدالله بلد نیستین پس حداقل حرف یامفت هم نزنین

  • حسین ع
    0

    با سلام یعنی هیچ مسئولی نیست که از حق و حقوق ۱۰۰ هزار سهامدار که ۱۲ ساله پولشان خوابیده حمایت کند و حق مردم را بعد این همه سال بگیرد
    این سهم الان باید حداقل ۲۰ برابر شده بود اینهمه پول مردم چه شد
    مسئولین ...این شرکت چطور میخواهند جواب خدا رو بدهند
    دعا میکنیم برای تمام سهامداران دلسوخته پتروشیمی گلستان تا به حقشان برسند
    یا حق

آخرین اخبار