حق شناس گفت: بیش از ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان گلستان افزایش یافته است.

افزایش ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی در گلستان/ افزایش سطح جنگل های گلستان به ۴۵۲ هزار هکتار

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (یکشنبه 19 بهمن) در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش صنعت و دفاعی دستاوردهای زیادی در کشور حاصل شده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در ذهن بسیاری از مردم این است که جنگل ها در طول دهه های گذشته تخریب شده است و از سال 67 که 367 هکتار اراضی جنگلی در استان داشتیم توانستیم این اراضی را به 452 هزار هکتار برسانیم.

 

حق شناس به افزایش سطح تولید در سالجاری اشاره کرد و افزود: بیش از 250 هزار تن محصولات کشاورزی استان افزایش یافته است و این در حالی است که در سال 92 تولیدات بخش کشاورزی استان نزدیک به سه میلیون تن برآورد می شود.

 

وی افزود: زهکشی اراضی شمالی استان باعث افزایش راندمان محصولات کشاورزی شده است و این زهکشی باعث بهبود کیفیت خاک می شود.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: در سال های اخیر 75 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است و در حال حاضر 100 درصد روستاهای استان از نعمت برق و 97 درصد روستاها از گاز طبیعی بهره مند هستند.

 

حق شناس بیان کرد: در بخش شیلات و ماهیان خاویاری اتفاقات خوبی افتاده است و مجتمع پرورش میگو در شهرستان گمیشان در حال افزایش است.

 

وی افزود: سال گذشته بخشی از دسترنج گوجه کاران و سیب زمینی کاران گلستانی به دلیل هم زمانی برداشت با دیگر استان ها به پایین ترین حد قیمت خود رسید و دلیل آن عدم وجود سردخانه و کارخانه های فرآوری در استان است.

 

حق شناس متذکر شد: باید تجارت در کنار صنایع بخش کشاورزی در استان تقویت شود و اگر صنایع در کنار فعالان بخش کشاورزی نباشند این مشکلات ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار