نماینده مردم شرق گلستان در مجلس با اشاره روند بسیار کند ساخت و تکمیل پروژه بیمارستان شهرستان گالیکش گفت: انتظار ما این است که دستگاه‌های مربوطه با جدیت و همیت بیشتری به این موضوع توجه کنند.

روند ساخت بیمارستان گالیکش کُند است/ اجرای طرح هادی روستاها تسریع شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، استان گلستان از جمله استان‌های است که با وجود داشتن منابع غنی و سرشاری از ثروت‌های بالقوه و ظرفیت‌های بی‌نظیر توسعه‌ای به دلیل بی‌توجهی تاریخی در طی سال‌های متمادی آن‌گونه که باید با توسعه‌ای متوازن و همگون روبه‌رو نشده و این مهم در برخی از شهرستان‌ها در غربی‌ترین و شرقی‌ترین نقاط مضاعف شده است.

منطقه شرق گلستان یکی از مناطقی در کشور است که هنوز نتوانسه ظرفیت‌های بالقوه خود را به فعلیت برساند و دولت و مجموعه‌های مدیریتی در این منطقه آن‌گونه که باید به طراحی و عملیاتی ساختن پروژه‌های زیرساختی و تقویت بنیان‌های اقتصادی منطقه همت نگمارده‌اند.

از این رو در سال‌های اخیر و پس از تقسیم این منطقه به چندین شهرستان و پیگیری و مطالبات مردمی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی روند پیشرفت و آبادانی در این منطقه با رشد خوبی رو به رو بوده که البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله معناداری دارد.

در مراسمی که در روستای «قوجمز» شهرستان کلاله به منظور افتتاح و بهره‌برداری از ۶ هزار و ۱۰۰ مترمربع آسفالت معابر این روستا با هزینه ۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی دهیاران استان گلستان برگزار شد نماینده منطقه شرق گلستان به اعتراض نسبت به وضعیت رسیدگی به این منطقه پرداخت و خواستار توجه جدی‌تر به شرق استان شد.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی در جمع مسوولان و مدیران شهرستان‌های شرق استان گلستان با اشاره به اینکه بر خلاف نام زیبای استان ما متاسفانه محرومیت در برخی از مناطق آن به شدت به چشم می‌خورد که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

رضا آریان‌پور با بیان اینکه متاسفانه دو سوم روستاهای شرق استان گلستان راه ارتباطی مناسبی ندارند، افزود: در کنار همه خدمات عظیمی که به برکت انقلاب اسلامی به مردم مناطق محرومی همچون شرق استان گلستان شده است ولی باید برخی از ضعف‌ها و کاستی‌هایی که به دلیل فقدان زیرساخت‌های اساسی و بنیادین در این منطقه شکل گرفته نیز توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان گلستان به ویژه در منطقه شرق استان باید سرعت بیشتری به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی بسترساز توسعه و پیشرفت‌های بعدی در روستاهاست که باید به خوبی به آن توجه شود.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم محروم و مستضعف همواره پای انقلاب و اهداف متعالی آن ایستاده‌اند، ادامه داد: متاسفانه امروز مردم شهرستان «گالیکش» به دلیل توجه کمتر به این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها دچار عقب ماندگی مفرط شده و مردم محروم و انقلابی آن نیز از برخی مدیران گلایه‌مند هستند.

آریان‌پور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توسعه در این شهرستان نظیر شهرک صنعتی، بهداشت، صنعت کشاورزی، اشتغال جوانان و شهر گالیکش توسعه پیدا نکرده و دچار مشکلات فراوانی است، تصریح کرد: روند پیشرفت ساخت بیمارستان در حال ساخت گالیکش به کندی پیش می‌رود و تنها کلینیک تخصصی این شهر نیز فاقد امکانات است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز که میهمان ویژه این مراسم بود با اشاره به اینکه با تمام وجود برای رفع محرومیت در مناطق مختلف کشور آماده‌ایم، اضافه کرد: قول می‌دهیم تا در تکمیل پروژه ورزشی روستای قوجمز و چند طرح عمرانی روستایی در شهرستان کلاله و دیگر شهرهای گلستان ظرف یک تا دو ماه آینده منابع اعتباری خوبی را تخصیص دهیم.

محمد امید با اعلام  اینکه رتبه دوم جمعیت روستایی در کشور متعلق به استان گلستان است، ادامه داد: این یک فرصت و بستر خوب برای استان گلستان است که با بهره‌مندی از ظرفیت روستائیان در حوزه کشاورزی و واحدهای تولیدی مرتبط با آن با استفاده از تسهیلات بانکی بسیار خوب دولت برای روستائیان به سمت توسعه با شتاب بیشتری حرکت کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار