امشب در مسجد جامع شهر گالیکش:

از سوی ستاد برگزاری واقعه 12 دی شهرستان گالیکش زمان، مکان و سخنران این گرامیداشت اعلام شد.

یادواره شهدا 12 دی گالیکش با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی‎فرد

مراسم بزرگداشت واقعه 12 دی و 142 شهید شهرستان گالیکش 11 دی‌ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر گالیکش برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان24، سخنران این مراسم سید «محمدحسن ابوترابی فرد» عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه و نائب رییس سابق مجلس شورای اسلامی انتخاب‌شده است.

همچنین «حاج رضا بذری» مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام به مدیحه‌سرایی و «محمد زمان گلدسته» به قرائت اشعار آیینی خود در این مراسم خواهند پرداخت.

در این مراسم که به‌صورت عمومی برگزار خواهد شد از مهمانان به‌صرف شام پذیرایی می شود.

nilkooh821 1

گفتنی است در غروب 12 دی سال 1357 خبر از تدارک وسیع مزدوران شاه برای حمله به مردم به داخل شهر گالیکش رسید و باعث بسیج همگانی شهر و تدارک پیشگیرانه شد و از سوی دیگر خبر به مساجد شهر گنبدکاووس و جوانان غیرتمند آن رسید که برای کمک به مردم گالیکش با چند وسیله نقلیه خود را به گالیکش رساندند و به کمک مردم شجاع و ولایتمدار گالیکش آن‌ها را به عقب راندند.

جوانان گنبدی با اطمینان از پایان گرفتن غائله سوار بر خودروها شده و به‌سوی گنبدکاووس حرکت کردند که در ابتدای شهر گالیکش (ورودی غرب گالیکش) و در مقابل پاسگاه ژاندارمری، اتومبیل‎ها و مینی‎بوس‎هایشان توسط مأمورین ژاندارمری متوقف و پس از ضرب و شتم روحانی همراه آنان، با صدور ناگهانی فرمان آتش خودروهای جوانان گنبدی به گلوله بسته شدند که در این واقعه تلخ و به‌یادماندنی هفت جوان غیرتمند به نام‎های نریمان نظری، صفرعلی گلستانی، علیرضا قزلسفلو، سیاوش ناصری، محمود پیری، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی در جریان مبارزه با مأموران رژیم پهلوی به شهادت رسیده و تعداد کثیری نیز زخمی شده و به بیمارستان شهدای گنبدکاووس منتقل می‎شوند.

این حادثه که پس از واقعه پنج آذر گرگان روی داد اسباب جوش‌وخروش بیشتر مردم شد به‌گونه‌ای که مردم گالیکش برای تشییع پیکر پاک شهیدان و شرکت در مراسم بزرگداشت شهدا با پای پیاده مسافت گالیکش تا گنبدکاووس را طی کردند که ثمره این خون‎های پاک باعث شد تا در اربعین این شهدا، انقلاب شکوهمند به پیروزی رسیده و بهار آزادی به زمستان سیاه ظلم و ستم پایان دهد.

000aabbcdkjg

 انتهای پیام/

منبع: نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار