رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: نخستین سایت راداری هواشناسی در شرق کشور در گنبدکاووس کلنگ‌زنی شد.

نخستین رادار هواشناسی شرق کشور در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، سحر تاج‌بخش صبح امروز در مراسم متمرکز پروژه‌های دهه فجر شهرستان اظهار کرد: بعد از حادثه سیل اوائل سال ۱۳۹۸ در استان گلستان و با توجه به سیل‌خیز بودن این استان در بارش‌های ناگهانی سازمان هواشناسی کشور تصمیم گرفت سایت راداری هواشناسی را در این استان راه‌اندازی کند.
وی تصریح کرد: معتقدیم آب و هوا دو سرمایه ملی کشور است و سازمان هواشناسی تلاش دارد تا با هدف حفظ جان و مال مردم در ارائه خدمات به مردم عادی و مسئولان بتواند به اهداف دراز مدت خود دست پیدا کند.
رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: دهمین  رادار هواشناسی مینیاتوری کشور و نخستین رادار شرق کشور در استان گلستان و در شهرستان گنبدکاووس کلنگ‌زنی شد که اعتبار پیش بینی شده آن 35 میلیارد تومان و قرارداد اجرای آن یکسال است که تلاش داریم در این مدت زمانی انجام شود.
وی ادامه داد: ۲۵ میلیارد تومان این اعتبار از محل اعتبارات ملی و توسط سازمان هواشناسی کشور و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن توسط منابع استانی تامین خواهد شد.
تاج‌بخش گفت: تلاش داریم تا تجهیزات این سایت را نیز خریداری و بعد از ساخت و تکنیل ابنیه نصب و راه‌اندازی کنیم.
وی بیان کرد: این سایت راداری احتمال رخدادهای درباره شدت حجم و مدت بارش را ۶ تا ۱۲ ساعت قبل اطلاع داده و سبب می‌شود تا مناطق سیل‌خیز از ساکنین خالی شده تا خسارت جانی کمتری وارد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار