رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس در ایام‌الله مبارک دهه فجر راه‌اندازی می‌شود.

مرکز آنژیوگرافی در گنبدکاووس افتتاح می‌شود/ مهلت یک هفته‌ای دادگستری برای فعال کردن مرکز آنژیوگرافی جواب داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا فاضل امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مرکز آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس از پنج‌شنبه هفته جاری پذیرش بیماران را خواهد داشت و این پروژه با حضور استاندار گلستان افتتاح خواهد شد.

* ایجاد مرکز آنژیوگرافی قلب با هزینه 10 الی 12 میلیارد تومانی در کردکوی

وی تصریح کرد: مرکز آنژیوگرافی قلب شهرستان کردکوی هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان دربر داشت که توسط شرکت کوثر و دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان به صورت مشارکتی این کار در شهرستان گنبدکاووس انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز کرد: طی یکسال گذشته پیگیری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت تا بتوانیم یک مرکز استاندارد برای آنژیوگرافی قلب در شهرستان گنبدکاووس داشته باشیم.

فاضل خاطرنشان کرد: ساز و کار طراحی چنین مرکزی ظرافت‌های خاص خودش را دارد فارغ از اینکه همکاران متخصص قلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاست و جراح قلب و تمام پرسنلی که تبهر خاصی برای راه‌اندازی یک مرکز آنژیوگرافی در این زمینه دارند و آموزش دیدند.

*افتتاح مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس به دلیل کرونا به تعویق افتاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: طی پنج الی ۶ ماه گذشته می‌خواستیم مرکز بخش آنژیوگرافی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهرستان گنبدکاووس را افتتاح کنیم اما به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد همچنین بیمارستان پیامبر اعظم شهرستان گنبدکاووس سانتر کرونای شرق استان گلستان بود.

فاضل افزود: آنژیوگرافی نوعی عکس‌برداری رنگی و آزمون تشخیصی رگ‌های خونی است که با استفاده از آن مواردی همچون بیماری نارسایی وریدی، بیماری عروق کرونر و عروق محیطی قابل تشخیص بوده و به کمک آن تعداد عروق کرونر مسدود شده، محل انسداد و میزان آن مشخص می‌شود و یک راه کشف مشکلات شریان‌های کرونری قلب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تکمیل و راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب منطقه شرق گلستان در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس که چند سال برای فراهم شدن آنها زمان صرف شد، اکنون در ایام‌الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.

* مطالبه‌ به‌حق مردم شرق گلستان از تحمل مخاطرات جانی تا صرف هزینه‌های زیاد برای درمان بیماری‌های قلبی و وعده ۱۴ ساله‌ای که مردم نجیبانه انتظارش را می‌کشند

پس از چند سال پیگیری و مطالبه‌گری برای راه‌اندازی مرکز مراقبت و درمان بیماری‌های قلبی در شهرستان گنبدکاووس بالاخره در ۱۵ آبان ۱۳۸۵ با افتتاح بزرگترین مرکز مراقبت‌های ویژه قلب شرق گلستان در بیمارستان شهدای این شهرستان بخشی از مطالبات شرق استان محقق شد ولی وعده راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی این بیمارستان حدود ۱۴ سال طول خواهد کشید در این سال‌های مقامات استانی و کشوری زیادی قول راه‌اندازی در کوتاه‌ترین زمان را به مردم خوب گنبدکاووس  داده‌اند.

اگرچه در سال ۱۳۸۵ بزرگترین مرکز مراقبت‌های ویژه قلب شرق گلستان در بیمارستان شهدای گنبدکاووس افتتاح شد ولی قرار بود بخش آنژیوگرافی آن با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی شود اما تاکنون به سرانجام نرسیده است.

این در حالی است جمعیت یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان در شرق گلستان از نبود مرکز و بخش تخصصی آنژیوگرافی و جراحی قلب رنج می‌برند و ضمن تحمل مخاطرات جانی، هزینه‌های جانبی زیادی برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی متحمل می‌شوند.

هم اکنون مردم هفت شهرستان گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله، رامیان، آزادشهر و مراوه‌تپه در شرق استان گلستان مجبور هستند برای درمان بیماری‌های قلبی و عروقی خود به مراکز آنژیوگرافی و جراحی قلب غرب استان در گرگان مرکز استان و شهرستان کردکوی مراجعه کنند.

* تشکیل «پویش مردمی برای راه‌اندازی آنژیوگرافی» در گنبدکاووس

بی‌توجهی مسوولان به درخواست چندین ساله مردم شرق استان به خصوص مردم گنبدکاووس برای راه‌اندازی آنژیوگرافی قلب باعث شد در روزهای گذشته پویش مردمی برای راه‌اندازی آنژیوگرافی در گنبدکاووس با حضور مردم، نخبگان رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، چهره‌های شاخص درمانی و سلامت و حتی مسوولان استانی و شهرستانی تشکیل و خواستار تسریع در تحقق این آرزوی به حق مردم شده‌اند.

پیگیری این پویش مردمی که برخی از مسوولان نیز در آن حضور دارند سبب شده است که امام جمعه اهل سنت و تشیع گنبدکاووس، فرماندار، روسای ادارات و نهادهای انقلابی در سخنرانی‌ها و جلسات عمومی بر تحقق این خواسته مردمی تاکید و خواستار توجه مقامات استانی و کشوری برای توجه به این مطالبات مردم برای راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شده‌اند

حتی «امانقلیچ شادمهر» نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز چند روز پیش در صحن علنی مجلس در تذکری به وزیر بهداشت خواستار شتاب‌بخشی در راه‌اندازی آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان شد.

* مهلت یک هفته‌ای دادگستری برای فعال کردن مرکز آنژیوگرافی گنبدکاووس
دادگستری گلستان یک هفته به دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی تنها مرکز آنژیوگرافی شرق استان در گنبدکاووس فرصت داد.
در جلسه سه ماه پیش «کارگروه گسترش عدل و آزادی‌های مشروع دادگستری استان» که برای پیگیری مشکل مرکز آنژیوگرافی شرق استان در دادگستری برگزار شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از راه‌اندازی این مرکز در آینده نزدیک خبر داده بود اما با گذشت چند ماه، اهالی شرق استان همچنان چشم به راه فعال شدن این مرکز هستند.
رئیس کل دادگستری گلستان و سایر اعضای «کارگروه گسترش عدل و آزادی‌های مشروع استان» امروز برای پیگیری علت تاخیر در راه‌اندازی این مرکز به گنبدکاووس رفتند.
رئیس کل دادگستری گلستان پس از بازدید از این مرکز گفت: بنا بر اظهار نظر کارشناسان و سرمایه‌گذار، مرکز آماده بهره‌برداری است و امیدواریم حداکثر طی یک هفته آینده ، درهای این مرکز به روی بیماران باز شود.
هادی هاشمیان افزود: هم اکنون بیمارانی که نیاز به آنژیوگرافی قلب دارند  به بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی در غرب استان مراجعه می‌کنند که دوری راه، بیماران و خانواده‌های آنان را به ویژه در شرایط این روزهای بیماری کرونا دچار مشکل کرده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید علت هرگونه تعلل در راه‌اندازی این مرکز را به دستگاه قضایی اعلام کند.
مرکز آنژیوگرافی قلب در بیمارستان پیامبر اعظم گنبدکاووس مستقر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار